پهنه تاریخی تبریز ظرفیتی بکر برای رونق گردشگری فرهنگی

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، گفت: پهنه تاریخی تبریز ظرفیتی بکر برای گسترش فعالیت های عمومی فرهنگی و رونق گردشگری هستند.

پهنه تاریخی تبریز ظرفیتی بکر برای رونق گردشگری فرهنگی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی کانادا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار، صبح امروز 5 بهمن ماه در میزگرد رسانه ای پایگاه خبری شهریار پیرامون ایجاد گذرهای فرهنگی در تبریز، با اشاره به اینکه یکی از مباحث اصلی حوزه مدیریت شهری خصوصاً در محدوده های تاریخی تعریف گذرهای فرهنگی است، گفت: تبریز به عنوان شهری با هویت تاریخی چند هزارساله، غنی از چنین معابر و گذرهای تاریخی است که می توان با تدوین برنامه ای کوتاه و میان مدت از این ظرفیت های موجود برای توسعه گردشگری فرهنگی استفاده کرد.

آبدار با بیان اینکه در وهله اول ایجاد زیرساخت های لازم، مرمت کالبد و جداره های تاریخی در این مسیرها باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: در کنار این مهم، باید با بیان مفاهیم فرهنگی و هنری، معرفی صنایع دستی، فراوری محتوا، اطلاع رسانی و طرح موضوع به منظور جلب مشارکت مردمی در راستای رونق و توسعه گردشگری فرهنگی در محدوده­ های تاریخی، کوشش کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: هماهنگی و هم افزایی ارگان های مختلف درگیر در این طرح ازجمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی، شورای اسلامی و شهرداری تبریز، جلب مشارکت مردمی و همکاری اصناف حاضر در مسیرهای مشخص شده برای ایجاد گذرهای فرهنگی از مهم ترین عوامل مؤثر در موفقیت این طرح است.

گذرهای فرهنگ و هنر شامل خانه های تاریخی، موزه ها، گالری ها، فروشگاه های صنایع دستی و ... خواهد بود، که درواقع محل هایی هستند برای مجموعه ای از کسب وکارهای فرهنگی و هنری، از جمله هنر خیابانی، تئاتر، هنرهای آئینی و... که مدت زمان ایستایی گردشگر، به تبع آن ارتقای رضایت ایشان، ایجاد اشتغال و درآمدزایی به همراه دارند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4974

به "پهنه تاریخی تبریز ظرفیتی بکر برای رونق گردشگری فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهنه تاریخی تبریز ظرفیتی بکر برای رونق گردشگری فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید