پیشنهاد کمیسیون اروپایی به پیروز انتخابات اتریش

به گزارش مجله آزمون اول، کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا از سباستین کورس به عنوان پیروز انتخابات پارلمانی اتریش خواست که از ائتلاف با حزب آزادی دوری نموده و با حزب سبز تشکیل ائتلاف دهد.

پیشنهاد کمیسیون اروپایی به پیروز انتخابات اتریش

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سباستین کورس که حزبش پیروز انتخابات مجلسی زودهنگام روز گذشته در اتریش شده است و به زودی مجددا سکان صدر اعظمی این کشور را در دست می گیرد در تبادل نظریی به بعضی برنامه های خود اشاره نمود.

حزب خلق اتریش به نامزدی سر لیست سباستین کورس در انتخابات مجلسی زودهنگام روز گذشته توانست 38.4 درصد آراء شهروندان را به دست آورده و نسبت به انتخابات مجلسی دور قبل هم 6.9 درصد صعود داشت.

کورس در تبادل نظریی مسئله آب و هوا را از موضوعات مهم ارزیابی نموده و البته پرداختن به موضوعات دیگر را هم با اهمیت دانست و همچنین بر اهمیت مسئله مهاجران تاکید نموده و گفت: برای ما در اتریش مانند گذشته این مسئله مهم است که در این باره تصمیم بگیریم که چه کسی نزد ما زندگی می نماید و چگونه می توان مهاجران را کنترل کرد. همچنین برای ما این مسئله که از نظر اقتصادی پیروز باشیم و صندلی های شغلی در کشور ما وجود داشته باشدو شهروندان بتوانند با آن خوب زندگی نمایند اهمیت دارد.

کورس افزایش اقتصادیات ها در کشورش را رد نموده و درباره چگونگی تشکیل ائتلاف جدید در اتریش نیز گفت که وی می خواهد با همه احزاب در مجلس صحبت کند. ما در این انتخاب یک وعده ای داده ایم که با همه تبادل نظر کنیم و کوشش کنیم ائتلافی را بسازیم که پایدار بوده و بهترین ائتلاف ممکن برای اتریش باشد.

پیروز انتخابات اتریش تاکید نمود که سه گزینه در پیش روی ما واقع شده است ائتلاف با سوسیال دموکرات ها، حزب سبز و حزب آزادی اتریش. وی تاکید نمود که مذاکرات ائتلافی ساده نخواهد بود، اما ما با این حال بسیار سپاسگذاریم که اجازه رهبری آن را داریم.

در این میان حزب آزادی اتریش به رهبری نوربرت هوفر انصراف از وارد شدن به دولت ائتلافی را اعلام نموده است. این حزب در انتخابات مجلسی زود هنگام روز گذشته اتریش نتیجه بدی را به دست آورده و با 9 درصد سقوط نسبت به دور قبل 17.3 درصد آراء شهروندان را به دست آورد.

این انتخابات یک بازنده دیگر هم داشت و آن هم حزب سوسیال دموکرات بود که بدترین نتیجه تاریخی خود را به دست آورده و توانست 21.5 درصد آرائ شهروندان را کسب کند.

این انتخابات علاوه بر حزب خلق اتریش یک برنده دیگر هم داشت و آن هم حزب سبز بود. این حزب توانست در این انتخابات با 8.6 درصد صعود چهارمین فراکسیون قدرتمند در مجلس گردد.

سباستین کورس تا به حال این مسئله را پوشیده نگه داشته است که می خواهد با کدام حزب حکومت کند. بسیاری از ناظران سیاسی انتظار مذاکراتی سخت برای تشکیل مجدد دولت ائتلافی در اتریش را داشته و انتظار تشکیل دولت در این کشور در اواخر امسال میلادی را دارند.

دولت ائتلافی قبلی اتریش متشکل از حزب راست پوپولیستی آزادی و حزب خلق اتریش در بهار گذشته بعد از اینکه تنها یک سال و نیم از روی کار آمدن آن می گذشت به دلیل رسوایی رئیس حزب آزادی اتریش از هم فرو پاشید.

هاینتس کریستین اشتراخه، معاون صدر اعظم وقت اتریش از حزب آزادی، در پی انتشار یک فیلم ویدئویی و رسوایی بر سر دریافت یاری های اقتصادی غیرقانونی برای حزب متبوعش، استعفا کرد. اشتراخه همچنین از سمت رهبری حزب راست گرای افراطی آزادی اتریش نیز استعفا داد.

این ویدئو مربوط به ماه جولای سال 2017 میلادی و قبل از برگزاری انتخابات مجلسی همان سال اتریش بوده است. این انتخابات در نهایت به روی کار آمدن دولت ائتلافی متشکل از حزب آزادی و حزب خلق اتریش در وین انجامید. انتشار این ویدئو به استعفای این سیاستمدار و صدر اعظم وقت اتریش و اعلام برگزاری انتخابات پیش از موعد منجر شد.

دولت سباستین کورس بعد از رسوایی حزب آزادی اتریش در اواخر ماه می با رای عدم اعتماد مجلس سقوط کرد.

سباستین کورس بعد از پیروزی در این انتخابات پیشنهاداتی را برای چگونگی پیشبرد امور از طرف آلمان دریافت کرد.

گونتر اوتینگر، کمیسر آلمانی اتحادیه اروپا به پیروز انتخابات مجلسی اتریش تشکیل ائتلاف با حزب سبز را پیشنهاد داده و تاکید نمود که به این ترتیب کورس می تواند اتریش را از عناوین منفی دور نموده و به بازیگر قدرتمندی در صحنه اروپایی تبدیل کند.

اوتینگر با تاکید بر اینکه حزب آزادی اتریش به عنوان شریک ائتلافی قبلی مناقشات و اختلاف روینمودهای زیادی با حزب خلق داشت گفت: به همین دلیل من اعتقاد دارم که حزب آزادی یک شریک ائتلافی ایده آل نخواهد بود.

دیگر سیاستمداران آلمانی هم درباره پیروزی سباستین کورس در این انتخابات ابراز خرسندی کردند.

آنگرت کرامپ کارن بائر، رئیس حزب دموکرات مسیحی و وزیر دفاع آلمان در پیامی توئیتری این پیروزی را به کورس تبریک گفته و تاکید نمود که من درباره ادامه همکاری ها با این حزب در سطح اروپا خرسندم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2885

به "پیشنهاد کمیسیون اروپایی به پیروز انتخابات اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد کمیسیون اروپایی به پیروز انتخابات اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید