چاقو رتبه اول صادرات محصولات زنجان را به خود اختصاص داده است

به گزارش مجله آزمون اول، محمود علی محمدی در تبادل نظر با خبرنگاران به بحث صادرات صنایع دستی استان زنجان در امسال اشاره نمود و اضافه نمود: هنوز به صادرات رسمی صنایع دستی دست پیدا نکرده ایم و همه صادرات صنایع دستی در امسال غیررسمی بوده است.

چاقو رتبه اول صادرات محصولات زنجان را به خود اختصاص داده است

وی اظهار کرد: رایزنی های با گمرک صورت گرفته و در این میان دوره آشنایی با صنایع دستی صادراتی زنجان برای ارزیابان گمرک در حال اجرا است، تا با صنایع دستی همچون چاقو و ملیله و سنگ های قیمتی که قابلیت صادرات دارند آشنا شوند و با اتمام این دوره ها گمرک استان زنجان پایلوتی برای صادرات صنایع دستی باشد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به صادرات غیررسمی صنایع دستی در امسال اشاره نمود و گفت: چاقو اولین رتبه صادراتی استان را به خود اختصاص داده است.

علی محمدی تأکید کرد: در این میان مس رتبه دوم و ملیله و گلیم هم رتبه سوم و چهارم را به خود اختصاص داده که توسط تجار سایر استان ها صادرشده است.

وی اضافه نمود: گلیم هم توسط تجار فرش استان زنجان صادرات شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان توضیح داد: کارهای خوبی توسط اتاق بازرگانی و صنعت و کشاورزی صورت گرفته و دوره بسته بندی صنایع دستی و کشاورزی نیز آغاز شده و امیدواریم باتربیت نیروهای خوب در صادرات و مجموعه های حلقه های فراوری و توزیع صادرات بتوانیم شاهد توسعه صادرات صنایع دستی در سال های آینده باشیم.

علی محمدی توضیح داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان آموزش هایی در رابطه با صادرات و فروش صنایع دستی به صنعتگران را در دستور کاری خود دارد.

وی اضافه نمود: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان آموزش هایی در راستای بسته بندی، طراحی و تجارت الکترونیک برای هنرمندان عرصه صنایع دستی برگزار می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 7453

به "چاقو رتبه اول صادرات محصولات زنجان را به خود اختصاص داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاقو رتبه اول صادرات محصولات زنجان را به خود اختصاص داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید