صنعت ملیله کاری در زنجان توسعه داده می شود

به گزارش مجله آزمون اول، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند روز سه شنبه 20 خرداد 99 در جمع صنعتگران صنایع دستی استان در آیین تجلیل از پیشکسوتان و فعالان این حوزه گفت: نخستین و بزرگ ترین هدف شهر جهانی ملیله، برندسازی است. ملیله دستاورد تمدنی شهر زنجان محسوب می شود و افزون بر رونق کسب و کار تولیدکنندگان، برپایی نمایشگاه هایی تخصصی و افزایش فروش این محصولات، می تواند نتایج فرهنگی و اجتماعی قابل توجهی برای شهروندان به دنبال داشته باشد.

صنعت ملیله کاری در زنجان توسعه داده می شود

او اضافه کرد: آموزش نقش مهمی در ارتقای جایگاه صنایع دستی و حفظ آن دارد و تلاش می کنیم طی سال های آینده نمایشگاه های بیشتری در سطح منطقه ای و بین المللی برگزار کنیم. طرح ها، جشنواره ها و برنامه های بسیار ویژه ای برای استقبال از هم وطنان و گردشگران پس از شکست بیماری کرونا برنامه ریزی کرده ایم. استفاده از ظرفیت ها برای انتخاب زنجان به عنوان شهر پیشرو در بین کشورهای عضو اکو، اجرای المان ها، برگزاری دوره های آموزشی ملیله، همکاری در نصب بنرهای ملیله در سطح شهر از جمله اقدامات شهرداری در این زمینه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: ثبت یک شهر به عنوان شهر ملی یا جهانی صنایع دستی به عنوان میراث ناملموس آن منطقه محسوب شده و گاهی حفاظت از هویت تاریخی و جغرافیایی، یک هنر به شمار می رود. کسب عنوان جامعه جهانی صنایع دستی برند باارزشی است که به گفته کارشناسان نیازمند تلاشی همه جانبه از سوی دستگاه های مختلف، مدیریت شهری و بخش خصوصی است و می توان با اتکا به آن بخش زیادی از مسائل کشور را خصوصاً پیرامون صادرات، اشتغال زایی، ارزآوری و رونق تولید رفع کرد.

او اضافه کرد: توسعهٔ صنایع دستی و معرفی شایسته آن ها در بازارهای بین المللی، ضمن فراهم کردن زمینه جذب گردشگران علاقمند به حوزه صنایع دستی ورونق بازار این دست سازه های هنرمندانه، صنعت ِگردشگری کشور را تقویت می کند.

ارجمند گفت: در حال حاضر بیش از شش هزار هنرمند صنایع دستی در 55 رشته همچون ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، گلیم بافی، سبدبافی، پلاس بافی، معرق، ساخت سازهای سنتی و... فعال هستند.

او گفت: در میان رشته های صنایع دستی استان یکی از رشته های شاخص، رشته ملیله کاری است که در سال 98 شورای جهانی صنایع دستی، زنجان را به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت کرد.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12433

به "صنعت ملیله کاری در زنجان توسعه داده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت ملیله کاری در زنجان توسعه داده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید