چرا فر از خود دود خارج می نماید (و راه حل آن چیست)

به گزارش مجله آزمون اول، فری که دود خارج می نماید فقط بوی بدی ندارد، بلکه باعث می گردد طعم غذایتان نیز تغییر کند. با این حال، در اغلب موارد خارج شدن دود از فر به این معنا نیست که باید از یک متخصص یاری بگیرید. در اینجا بعضی از دلایلی که ممکن ایت فرتان به خاطر آن دود خارج کند را ذکر خواهیم کرد.

چرا فر از خود دود خارج می نماید (و راه حل آن چیست)

اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید همه چیزی که به آن احتیاج دارید در این مقاله هست. اما برای استفاده از خدمات تعمیر اجاق گاز در تهران منزل توسط یک متخصص حرفه ای می توانید از بازار خدمات سنجاق یاری بگیرید. البته قیمت تعمیر اجاق گاز هم می تواند هدف شما برای جستجو در این بازار پر سر و صدا باشد.

تازه است

زمانی که از فر جدید استفاده می کنید ممکن است از خود دود خارج نموده یا بوی عجیبی داشته باشد. این دود می تواند از موادی مانند پلاستیک، چسب یا فوم خارج گردد که به صورت بسته در فر قرار داده شده اند. ابتدا اجازه دهید فر سرد گردد، سپس جستجو نموده و هر گونه به جامانده را خارج نمایید.

اگر مطمئن هستید که تمام مواد اضافی را خارج نموده اید، پس فقط ضروری است چیزی را در داخل آن بسوزانید. اساسا بو و دود ناشی از عوامل پیوند در واحد می باشد. مسئله مهمی نیست، اما می تواند بوی روغنی نفرت انگیزی داشته باشد. به خواندن ادامه دهید تا راه خلاص شدن از شر آن را یاد بگیرید.

به تمیز شدن احتیاج دارد

معمول ترین علت فراوری دود، خرده های غذایی است که توسط عنصر گرمایشی در انتهای فر میسوزد. یکی از روش های خوب تمیز کردن فر، استفاده از حالت تمیزکاری خود فر می باشد. در مقاله مربوط به حذف بو از فر، اشاره کردیم که استفاده از این حالت به هدایت های زیادی احتیاج دارد.

پس از آن که حالت تمیزکاری به سرانجام رسید، اجازه دهید فر سرد گردد، سپس هرگونه به جامانده را تمیز نمایید. ممکن است آن خرده های کوچک هنوز دود ایجاد کنند.

اگر فر شما حالت خود تمیز کاری ندارد، می توانید از راه حل طبیعی زیر بهره ببرید

چگونه فر خود را با استفاده از جوش شیرین و سرکه تمیز کنیم

اطمینان حاصل کنید که درون شیشه فر را تمیز نمایید. غذا در این قسمت گیر خواهد نمود و روش خود تمیزکاری فر برای از بین بردن آنها کافی نیست. با این کار می توانید شیشه داخلی فر را تمیز کنید.

تمیزکاری باعث ایجاد دود می گردد

اگر از سرکه استفاده نمی کنید و روش خود تمیزکاری فر را نیز استفاده نمی کنید، پس مشکل از نحوه تمیزکاری شماست. اگر به جامانده تمیز کننده های شیمیایی مخصوص فر پاک نشوند، پس از تمیز کاری به جامانده آنها می تواند دود ایجاد کند. پس از سرد شدن فر فضای داخلی آن را با یک پارچه مرطوب به خوبی تمیز کنید. این کار باعث می گردد دفعه دیگر دودی مشاهده نکنید.

مشکل از عنصر گرمایشی است

دود و صدای زنگ در یک فر برقی نشانه آن است که عنصر گرمایشی در حال خراب شدن می باشد. در این مورد، با یک متخصص تماس گرفته و آن را تعویض کنید. این کار یکی از معدود کارهایی است که خودتان به تنهایی نمی توانید آن را انجام دهید.

اگر فرتان از نوع گازی است، ممکن است فشار گاز درون عنصر گرمایشی بیش از حد بوده باشد. این موضوع نیز می تواند موجب گردد دود مشاهده کنید. آنالیز کنید آیا شعله به دندانه های فر می رسد یا خیر. اگر چنین است، با شرکت گاز خود تماس بگیرید تا فشار گاز خانگی تان را تنظیم کنند.

منبع: اتاق
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16370

به "چرا فر از خود دود خارج می نماید (و راه حل آن چیست)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا فر از خود دود خارج می نماید (و راه حل آن چیست)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید