چه عواملی باعث تولید کیسه های زیر چشم می شود و چگونه می توان آن را کاهش داد؟

به گزارش مجله آزمون اول، همان طور که پا به سن می گذاریم، پوست هم پیر می شود. به این معنی که تجربه چروک ها، کبودی و تیرگی دور چشم و پیدا شدن رنگ دانه های پوست، اجتناب ناپذیر است.

چه عواملی باعث تولید کیسه های زیر چشم می شود و چگونه می توان آن را کاهش داد؟

به گزارش ، برای پوست حساس دور چشم، تغییراتی نظیر ظاهر شدن کیسه دور چشم، بسیار شایع است.

افزایش سن یکی از دلایل ورم و پف زیر چشم است، اما تنها عامل آن نیست.

برای فهمیدن دلیل تولید کیسه زیر چشم و بهبود شکل آن، با متخصصان پوست به مصاحبه نشستیم و آن ها شرح دادند انتخاب غذا و عوامل ژنتیکی هم نقش مهمی در این پدیده دارند.

دکتر ملانی پالم، جراح زیبایی و دارنده بورد تخصصی پوست، شرح داد: کیسه زیر چشم وضعیتی شایع است که در پلک پایین و در ناحیه حلقه چشم به وجود می آید و انواع و اقسام شکایت ها را باعث می شود. کیسه ها در واقع پف هایی در نواحی زیر چشم اند.

طبق گفته های دکتر پالم دو نوع کیسه زیر چشم وجود دارد؛ یک نوع پف زیر چشم به دلیل چربی اضافی است که تورم توده چربی زیر حدقه چشم نامیده می شود و برای درمان نیاز به جراحی دارد و نوع دیگر پف زیر چشم است که به شکل ورم شناخته شده و بدون نیاز به پزشک برطرف می شود.

دکتر جوشا زیشنر، دارنده بورد تخصصی پوست و مدیر مرکز تحقیقاتی بالینی و زیبایی پوست در بیمارستان مانت سینای شهر نیویورک، در پاسخ به این سؤال که چرا این کیسه های زیر چشم به وجود می آیند، گفت: با افزایش سن کیسه های چربی دوباره توزیع شده و شل می شوند. وقتی این اتفاق می افتد، چربی زیر چشم دیگر پنهان نبوده و قابل مشاهده می شود و با انتقال به ناحیه بین گونه و زیر چشم کشیده می شود.

طبق گفته های دکتر زینشر این تغییر در ظاهر ممکن است به دلیل عوامل ژنتیکی باشد، اما می تواند با جمع شدن مایعات و افزایش سن بدتر شود.

او اضافه کرد: خوردن غذا های پرنمک ممکن است باعث جمع شدن مایعات در بدن شده و پف زیر چشم را تشدید کند.

اگرچه از بین بردن کلی شکل کیسه زیر چشم غیرممکن است، اما کار های مهمی برای کمک به برطرف این مشکل می توان انجام داد.

به گفته دکتر زیشنر ابتدا باید ورود غذا های نمک دار را به بدن محدود کنیم که خود در حالت کلی باعث کاهش پف زیر چشم می شود.

قدم دوم که متخصصان پوست در طول سال توصیه می کنند، استعمال کرم ضدآفتاب روی صورت به صورت روزانه است تا از پوست در برابر نور مادون قرمز محافظت کند.

دکتر زیشنر گفت: نور مادون قرمز به رادیکال های آزاد آسیب زده و کلاژن پوست را ضعیف می کند. وقتی پوست ضعیف می شود نمی تواند چربی زیر آن را نگه دارد و به همین دلیل برجسته تر به نظر می آید.

پیش تر دکتر پالم به خبرنگار ما گفته بود کرم ضدآفتاب مهم ترین محصول مراقبت از پوست است، زیرا علاوه بر مانع شدن از صدمه اکسیدکنندگی بر پوست از فرایند پیری زودرس پوست جلوگیری می کند و آن را تغییر می دهد.

طبق گفته های دکتر پالم کرم های دور چشم موضعی هم برای کاهش ظاهر این کیسه های زیر چشم مفیدند؛ چرا که این محصولات به کاهش کبودی دور چشم کمک می کنند و گردش خون تازه و جریان لنفاوی را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش می دهند.

دکتر زیشنر توصیه می کند یک رتینول، نوعی ویتامین آ که باعث تحریک کلاژن برای تقویت بنیه پوست می شود را در قالب کرم دور چشم روزانه به پوست اضافه کنید.

طبق گفته های دکتر زیشنر، فرآورده های رتینول مختص مصرف زیر چشم ساخته می شوند؛ محصولاتی مثل کرم های برطرف کننده سریع چروک زیر چشم نتروژنا که با تثبیت ماده رتینال، تحریک پوست را کمتر کرده و می تواند شکل پف کیسه های زیر چشم را کاهش دهد.

دکتر زیشنر شرح داد، محصولاتی که حاوی کافئین هستند می توانند برای بهبود کیسه زیر چشم به کار فرایند چرا که با ترکیبات شان رگ های خونی را برای از بین بردن مایعات اضافی منقبض کرده و هم چنین می تواند به بدن کمک کند تا چربی اضافی را تجزیه کند.

با وجود اینکه غذای سالم، ژن و مراقبت های پوستی نکات مهمی در از بین بردن پف ناحیه زیر چشم هستند، خواب هم عامل مهمی است.

آنی چیو، متخصص پوست در نورت ریداندو بیچ کالیفرنیا، به مجله الور گفت: ارزان ترین راه بهبود شکل کیسه زیر چشم این است که عادت خواب منظم روزانه هفت الی هشت ساعته داشته باشید و از مصرف الکل چند ساعت قبل از خواب خودداری کنید.

منبع:ایندیپندنت

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 28074

به "چه عواملی باعث تولید کیسه های زیر چشم می شود و چگونه می توان آن را کاهش داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه عواملی باعث تولید کیسه های زیر چشم می شود و چگونه می توان آن را کاهش داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید