کاربرد های اسید آسکوربیک

به گزارش مجله آزمون اول، اسید آسکوربیک که معمولاً ویتامین C شناخته می گردد یکی از ضروری ترین مواد مغذی برای بدن است. اسید آسکوربیک اسید قندی است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد. ویتامین C رایج ترین شکل اسید آسکوربیک است که

کاربرد های اسید آسکوربیک

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

اسید آسکوربیک که معمولاً ویتامین C شناخته می گردد یکی از ضروری ترین مواد مغذی برای بدن است. اسید آسکوربیک اسید قندی است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد. ویتامین C رایج ترین شکل اسید آسکوربیک است که می شناسیم. اسید آسکوربیک به شکل بلور های زرد روشن به سفید وجود دارد و محلول در آب است. اسید آسکوربیک برای حفظ سلامت بدن و دوری از عفونت ها بسیار مهم است.

کاربردها

درمان کمبود ویتامین C

عمدتاً، پزشکان اسید آسکوربیک را برای کمبود ویتامین C تجویز می نمایند. کمبود ویتامین C یکی از شایع ترین مسائل پزشکی است که به خاطر کمبود این اسید به وجود می آید. استفاده از اسید آسکوربیک علائم کمبود ویتامین C مانند احساس خستگی، خونریزی از پوست و لثه ها، درد مفاصل، شل شدن دندان ها و غیره را کاهش می دهد.

تقویت دستگاه ایمنی

استفاده از اسید آسکوربیک به تقویت دستگاه ایمنی یاری می نماید که این به نوبه خود به جلوگیری از ابتلا به عفونت و بیماری هایی مانند سرماخوردگی یاری می نماید. پس، ویتامین C ماده مغذی ضروری برای حفظ سلامت ماست. بعضی اوقات، پزشکان ممکن است پودر اسید آسکوربیک برای بیمارانی که از کمبود این این ماده مغذی حیاتی رنج می برند تجویز نمایند.

جذب آهن

استفاده دیگر مهم این اسید آن است که به افزایش جذب آهن در بدن یاری می نماید. به علاوه، اسید آسکوربیک به درمان بیماری در بچه ها تازه متولد شده یاری می نماید.

استفاده از اسید آسکوربیک هنگام بارداری و شیردهی

زنان باردار می توانند اسید آسکوربیک مصرف نمایند. البته، قبل از مصرف باید با پزشک مشورت کنید. مصرف میزان میانه اسید آسکوربیک برای زنان باردار مانعی ندارد و پزشکان هم از دستورات FDA برای تجویز اسید آسکوربیک استفاده می نمایند. ولی، تحقیقات نشان داده اند که مصرف دوز بالای این اسید در زنان باردار می تواند منجر به کمبود ویتامین C در نوزاد پس از تولد گردد. در خصوص زنان شیرده، نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که اگرچه انتقال تأثیر این اسید به وسیله شیر مادر کاملاً معین نیست ولی، توصیه می گردد از مصرف بیش از دوز مجاز خودداری کنید تا از بروز عوارض جانبی جلوگیری گردد.

گفته می گردد اسید آسکوربیک برای مقابله با فشار خون بالا، بیماری های کلیه و کبد، سرطان و غیره مؤثر است. کاربردهای این ماده مغذی برای حفظ سلامتی زیاد است که تقریباً همه دستگاه های بدن را هم شامل می گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: راسخون
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 29594

به "کاربرد های اسید آسکوربیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد های اسید آسکوربیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید