کارشناس عراقی: آمریکا از داعش برای تحقق اهدافش در عراق استفاده می نماید

به گزارش مجله آزمون اول، یک تحلیل گر سیاسی عراق، گفت که آمریکا با استفاده از داعش در حال اعمال فشار بر دولت عراق است تا ابقای نیروهایش در این کشور را توجیه کند.

کارشناس عراقی: آمریکا از داعش برای تحقق اهدافش در عراق استفاده می نماید

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موید العلی تحلیل گر سیاسی عراق، امروز (سه شنبه 24 دسامبر)، گفت که آمریکا با پشتیبانی از داعش برای انجام عملیات تروریستی در جزیره الحضر در استان نینوی، در حال اعمال فشار است و حمایت آمریکا از این گروه تروریستی با هدف ایجاد شکاف در امنیت عراق و اعمال فشار بر بغداد برای باقی ماندن نیروهایش در خاک این کشور و تحقق اهداف سیاسی واشنگتن صورت می گیرد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومة گفت: طرف آمریکایی بر بخش های زیادی از این جزیره، تا استان الانبار و مناطق غربی عراق سیطره دارد و از همین طریق نیز در حال حمایت از عناصر جنایتکار داعش برای اجرای عملیات های تروریستی در این مناطق است.

این کارشناس عراقی اضافه نمود: حمایت از داعش با هدف ایجاد شکاف در امنیت عراق صورت می گیرد و پیغام واشنگتن به بغداد با این اقدام این است که عراق به نیروهای آمریکایی احتیاج دارد. لذا با وجود آنکه عراق از همان ابتدا نیز احتیاجی به این نیروها نداشت و به وسیله الحشد و نیروهای امنیتی بر تروریسم پیروز شد، باید ابقای نیروهای آمریکایی را نیز بپذیرد.

وی شرح داد: آمریکا با حمایت از داعش در حال اعمال فشار بر بغداد برای تحقق اهداف سیاسی خود و روی کار آوردن شخصیتی برای نخست وزیری در راستای تحقق منافعش در عراق است. لذا به دنبال ناامنی و بهانه تراشی برای باقی ماندن نیروهایش در این کشور است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5018

به "کارشناس عراقی: آمریکا از داعش برای تحقق اهدافش در عراق استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس عراقی: آمریکا از داعش برای تحقق اهدافش در عراق استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید