کاهش فشار خون با مصرف یک ماده غذایی در صبحانه

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران : دانشمندان دانشگاه هاروارد دریافته اند که مصرف یک ماده غذایی در وعده صبحانه تا حد بسیار زیادی از میزان فشار خون می کاهد.

کاهش فشار خون با مصرف یک ماده غذایی در صبحانه

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، تحقیقی که توسط دانشگاه هاروارد آمریکا انجام شد به این نتیجه رسیده است که خوردن یک وعده غلات به ویژه جو دوسر و پوسته سبوس برای صبحانه منجر به کاهش قابل توجه فشار خون می گردد.

این مطالعه بر اساس تجربه ای بیش از 15 سال انجام و حدود 12 هزار شرکت نماینده را که بیشتر بالای 50 سال بودند، شامل شده است.

در این گزارش شرح داده شده است که تعداد زیادی از شرکت نمایندگان پزشک بین 50 تا 86 ساله بودند و بسیاری از آن ها در ابتدای آزمایش که شامل 4 گروه بر اساس میزان غلات خورده شده برای صبحانه بود، از فشار خون بالا رنج می بردند.

کاهش فشار خون با غلات

دکتر جنش کوچار، یکی از شرکت نمایندگان در این تحقیق گفت: ما به طور قاطع نتیجه گرفتیم که کسانی که هیچ نوع غلاتی برای صبحانه مصرف نکرده بودند، همچنان از فشار خون بالا رنج می برند، این در حالی است که فشار خون افرادی که غلات را برای صبحانه به طور منظم مصرف می کردند، به طور قابل توجهی کاهش یافته بود.

وی اضافه نمود: ما دریافتیم که هرچه سهم غلات در وعده غذایی بالاتر باشد، فشار خون پایین تر می آید.

این مطالعه نشان داد که فشار خون در افرادی که هفته ای یک بار غلات در صبحانه مصرف می نمایند، 7 درصد کاهش می یابد، در حالی که فشار خون در افرادی که بین دو تا شش وعده غلات در هفته برای صبحانه مصرف می نمایند، 12 درصد کاهش می یابد. افرادی که بیش از 7 وعده غلات در هفته مصرف می نمایند، حدود 19 درصد فشار آنان کاهش می یابد.

تاثیر جو دوسر و پوسته سبوس بر فشار خون

همچنین تأکید شده است که انواع غلاتی که منجر به کاهش فشار خون می گردد، شامل غلات کامل مانند جو دوسر و پوسته سبوس هستند، نه غلات تصفیه شده مانند دانه های ذرت.

بیماری های ناشی از فشار خون بالا

دکتر کوشنار گفت: ما به طور قاطع نتیجه گیری کردیم که خوردن غلات کامل خطر ابتلا به فشار خون بالا را که می تواند باعث بیماری های جدی قلبی مانند سکته قلبی و مغزی و همچنین بیماری های کلیه گردد، کاهش می دهد.

وی اضافه نمود: واضح است که خوردن این غلات همراه با سبک زندگی سالم منجر به محافظت اثرگذار در برابر فشار خون و در نتیجه بیماری قلبی و سایر بیماری ها می گردد.

سبک زندگی سالم نیز شامل پرهیز از خوراکی هایی است که باعث افزایش فشار خون می شوند، مانند مصرف زیاد نمک در کنار انجام تمرین های ورزشی منظم.

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد

انوار بلاگ: انوار بلاگ | انجمن و وبلاگ های انوار

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16766

به "کاهش فشار خون با مصرف یک ماده غذایی در صبحانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش فشار خون با مصرف یک ماده غذایی در صبحانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید