کوه هوآنگ شان ، سیاه، مرموز و واقعی!

به گزارش مجله آزمون اول، معرفی کوه هوآنگ شان در چین

چینی ها معتقدند اگر شما تنها یک بار به کوه هوآنگ شان صعود کنید، هرگز به سراغ کوه دیگری نخواهید رفت! اگر اهل کوه نوردی هستید و از طبیعت گردی لذت می برید شاید وقتش رسیده به یکی از ناب ترین طبیعت های دنیا آن هم در دل کشور چین بروید، طبیعت با ارزشی که در فهرست میراث دنیای یونسکو ثبت شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا شما را برای رفتن به کوه هوآنگ شان Huangshan در چین راهنمایی کنیم.

کوه هوآنگ شان ، سیاه، مرموز و واقعی!

کوه هوآنگ شان مسلما یکی از زیبا ترین و جذاب ترین جاذبه های دنیاگردی در چین است. هر سال هزاران گردشگر و کوه نورد برای دیدن این قله با ابهت به چین سفر می کنند، کوهی که در شرق چین و استان آنهویی قرار گرفته است و طی ده ها سال سوژه نقاشی و عکاسی بسیاری از هنرمندان بوده است.

از آنجائیکه هوآنگ شان یکی از جاذبه های توریستی و محبوب برای کشور چین است، بسیاری از مردم خود چین نیز تعطیلات آخر هفته و تابستان خود را در آن جا می گذرانند.

زیبایی قله های مه گرفته، اقیانوس ابر، جنگل های بامبو، توده ها و اشکال عجیب سنگ ها در صخره های کوه هونگ به حدی نفس گیر است که تصاویر آن در تعداد بی شماری از نقاشی ها و فیلم های چینی جاودانه شده است. جالب است بدانید بخش هایی از فیلم ببر خیزان، اژدهای پنهان در اینجا فیلم برداری شده است. بسیاری از طراحی ها و ایده هایی که در فیلم معروف آواتار می بینید نیز از این کوه تاثیر گرفته اند.

از آنجاییکه آب و هوای کوهستانی این منطقه در بیشتر سال مه آلود است، پیاده روی یکی از بهترین گزینه ها در اینجاست، اما جای نگرانی نیست و هر لحظه باید منتظر چشم انداز زیبایی باشید. مناطق دیدنی و جذابی در سراسر 72 صخره سنگی اینجا وجود دارد که با طلوع خورشید پیش رویتان قرار می گیرند.

کوه هوآنگ شان به نام کوه های سیاه شناخته شده بود تا زمانی که امپراتور سلسله تانگ نام آن را به افتخار امپراطور به هونگدی زرد تغییر داد. بر اساس قصه ای درباره این کوه افسانه ای یک اژدهای بزرگ بر فراز آسمان و در پشت این کوه زندگی می کند. هونگ شان به معنای واقعی کلمه به کوه زرد اشاره دارد.

در این کوه ها شما می توانید زیباترین طلوع خورشید در دنیا را ببینید. بدون شک یک شب خوابیدن برای دیدن یک طلوع بی نظیر ارزش ماندن در کوهستان را دارد. پیاده روی در کوه هوآنگ شان کار ساده ای است بنابراین نیازی نیست حتما از تورها و گشت های این منطقه استفاده کنید، حتی استخدام باربر هم چندان ضرورتی ندارد. کافیست غذای کافی، کفش و لباس مناسب همراهتان باشد و دل به کوه بزنید.

راستا دسترسی به هوآنگ شان در چین

محل پیاده روی در هوآنگ شان به دو راستا شرقی و غربی تقسیم شده است. راستا شرقی 7.5کیومتر کوتاه تر و ساده تر از راستا غربی (15 کیلومتر) است. اما مناظر زیبای غربی، بطور قابل توجهی بهتر است.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: الی گشت
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3140

به "کوه هوآنگ شان ، سیاه، مرموز و واقعی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوه هوآنگ شان ، سیاه، مرموز و واقعی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید