یونان سال 2014 نیازمند یاری های جدید اروپا نخواهد بود

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: نخست وزیر یونان در سخنانی توضیح داد که کشورش سال آینده قدم بزرگی را در جهت ترک چتر نجات یورو برخواهد داشت و دیگر نیازی به یاری های جدید وام دهندگان بین المللی نخواهد داشت.

یونان سال 2014 نیازمند یاری های جدید اروپا نخواهد بود

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از روزنامه آلمانی راینیشه پست، آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان گفت که در سال 2014 آتن بر اساس تصمیم گیری ها گام بزرگی را در راستا ترک برنامه های نجات یورو با اروپا و صندوق بین المللی پول بر خواهد داشت و هیچ یاری جدیدی دیگر برای یونان ضرورت نخواهد داشت.

وی که در یک نطق تلویزیونی با ملت سخن می گفت همچنین گفت که یونان در سال آینده بار دیگر به بازارها بر می گردد و به راه برگشت به یک کشور معمولی و نرمال قدم می گذارد.

یونان در سال 2010 در حالی که در آستانه ورشکستگی قرار گرفته بود تنها با تکیه بر یاری های بالای بین المللی توانست نجات داده گردد. در حال حاضر دومین برنامه یاریی به یونان در اواسط سال 2014 پایان می یابد. اما بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که اقتصاد متزلزل یونان همچنان به حمایت های مالی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول احتیاج دارد.

مجلس یونان در در اوایل دسامبر گذشته یک بودجه مبتنی بر سیاست های ریاضت مالی و صرفه جویانه را تصویب کرد. البته وام دهندگان بین المللی به یونان در تروئیکای اروپایی که شامل صندوق بین المللی پول، نمایندگان بانک مرکزی اروپا و کمیسیون این اتحادیه هستند هنوز از یک حفره بودجه ای مالی میلیاردی سخن می گویند و خواهان کوشش های صرفه جویانه و ریاضتی بیشتر از طرف یونان هستند. به این ترتیب هنوز تعیین نیست که یک کسری دو میلیارد یورویی برای بودجه سال 2014 یونان چگونه باید مرتفع گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2305

به "یونان سال 2014 نیازمند یاری های جدید اروپا نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان سال 2014 نیازمند یاری های جدید اروپا نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید