10 حقیقت جذاب درباره پیلانسبرگ؛ حیات وحش عجیب آفریقا

به گزارش مجله آزمون اول، هیچ چیز فریبنده تر از جانوران آفریقا و حیات وحش آفریقای جنوبی نیست و درست زمانی که فکر می کنید در وحش ماهر شدید، از بعضی حقایق ناشناخته در سفر اکتشافی آفریقا، شگفت زده خواهید شد. یکی از عظیم ترین مقصدهای سفر اکتشافی در افریقای جنوبی بدون شک منطقه حفاظت شده پیلانسبرگ در شمال غرب این ایالت است. در اینجا به 10 حقیقت جذاب در خصوص وحش که حتی بومیان آفریقای جنوبی هم ممکن است درباره اش ندانند، اشاره می کنیم:

10 حقیقت جذاب درباره پیلانسبرگ؛ حیات وحش عجیب آفریقا

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

1. پیلانسبرگ تنها منطقه حفاظت شده ای است که در مجموعه محصور قلیایی قرار گرفته است. پارک ملی پیلانسبرگ در داخل دهانه آتشفشان قدیمی قرار گرفته که خوشبختانه آتشفشان مدت زیادی است که خاموش است (آخرین فوران آتشفشان به 1200 میلیون سال قبل بر می گردد).

2. در پیلانسبرگ، آثار اقامت تسوانا (Tswana) (شاخه ای از مردم بانتوزبان در جنوب آفریقا) دیده می گردد که قدمت آن به 1750 سال پس از میلاد بر می گردد، اگر چه آثار بسیاری را نیز می توان در منطقه روستن یافت که قدمت آن ها به 1300 سال پس از میلاد می رسد. جاهای مختلفی در سراسر پیلانسبرگ وجود دارد که مربوط به عصر آهن و سنگ می باشد و بیانگر حضور انسان ها در آن دوران است.

3. آیا تا به امروز در خصوص پروژه عظیم ترین جابجایی جانوران شکاری در دنیا شنیده اید؟ در اوایل دهه 80، بیش از 6000 حیوان از پارک های دیگر به پیلانسبرگ منتقل شدند. 1.5 میلیون راند (واحد پول آفریقا) صرف حصار محوطه اطراف پارک شد، در حالی که 1.8 میلیون راند برای خود جانوران هزینه شد.

4. امروزه تقریباً تمام گونه های جانوران جنوب آفریقا، از جمله شیر، فیل، بوفالو، پلنگ، گورخر، کفتار، زرافه، اسب آبی، کروکودیل و بیش از 350 گونه پرنده در این منطقه یافت می گردد.

پیلانسبرگ آفریقای جنوبی

5. آوریل، مه و سپتامبر بهترین ماه های سال برای سافاری می باشد. در این ماه ها حیات وحش راحت تر دیده می گردد زیرا پوشش گیاهی کمتری وجود دارد و حیوانات در اطراف رودخانه ها و آب چال ها جمع می شوند. همچنین شانس کمتری وجود دارد که در حین رانندگی در محوطه، گرفتار طوفان شوید؛ آسمان صاف و بیشتر روزها آفتابی است؛ همچنین پشه ها و حشرات کمتری هنگام شمارش ستاره ها شما را نیش می زنند.

6. پناهگاه منکوه (Mankwe) واقع در کنار سد منکوه (عظیم ترین دریاچه در پیلانسبرگ) بهترین نقاط برای دیدن محوطه های مختلف از جمله محل فیل ها، کرگدن ها، شیرها، تمساح ها، پرندگان، آفتاب پرست ها و لاک پشت ها است، اما باید شکیبا باشید، چیزهای چشمگیر عاید کسانی می گردد که شکیبا هستند.

7. سگ های وحشی آفریقایی در شکار پیروز ترند. آن ها بارزترین شکارچیان آفریقا هستند، میزان پیروزیت شکار آنان 80% است که به مراتب 30% از میزان شکار شیرها بالاتر است.

8. متوسط سن شیرهایی که در پیلانسبرگ زندگی می نمایند 12 سال است. کتیمتسی، شیر نری است که در کوآ مارتین زندگی می کرد، به دلیل مرگش در سن حیرت انگیز 17 سالگی، ماه ها در سرتیتر خبرها بود.

9. در سفر اکتشافی آفریقا به همراه راهنما چیزهای بیشتری نسبت به سفر با وسیله نقلیه خودتان، خواهید دید. نگهبانان بهتر محیط پارک خود را می شناسند؛ آن ها می دانند که کدام حیوان در کدام منطقه می ماند و برای چه مدت در اطراف پرسه می زند. همچنین اطلاعات زیادی در خصوص تمام جنبه های طبیعت، از جمله پستانداران، پرندگان، خزندگان، حشرات، گیاهان، علف ها، خاک و درختان دارند.

پیلانسبرگ آفریقای جنوبی

10. اصطلاح پنج عظیم هیچ ارتباطی با اندازه ندارد، در اصل به زحمت و سختی شکار مربوط می گردد که شامل پنج حیوان: شیر، پلنگ، کرگدن، فیل و بوفالوی آفریقایی است. این پنج نوع پستاندار عظیم آفریقایی خطرناک هستند و آوردن آن ها به خانه توسط شکارچیان فاتح، شاهکار محسوب می گردد. برخلاف باور عموم، کرگدن های سیاه جزو پنج عظیم هستند، نه کرگدن های سفید؛ اگر چه بسیار کوچک تر از کرگدن های سفید هستند (یک تن و یا بیشتر)، اما به دلیل طبیعت عجیبشان، تیزبینی و حالت عصبانی شان؛ بسیار خطرناک ترند.

شاید تعجب کنید که چه چیز محیط حفاظت شده پیلانسبرگ را از بقیه پارک های ملی متمایز می نماید. چه چیزی آن را بسیار منحصر به فرد نموده است؟ در ادامه به چند دلیل قانع نماینده برای دیدن پلانسبرگ اشاره می کنیم:

1. دسترسی

تنها سه ساعت (با ماشین) از عظیم ترین شهر آفریقای جنوبی (ژوهانسبورگ) فاصله دارد، پارک ملی پیلانسبرگ بهترین فرصت برای دور شدن از چراغ های شهری و کشف دنیای دیگری است. جشن دریافت تعطیلات عمومی و یا لذت بردن از گذرگاه عاشقانه در بیابان دست نخورده.

2. اقامتگاه های متنوع

تنوع در انتخاب اقامتگاه های پیلانسبرگ به این معناست که برای هر سلیقه ای پیشنهادی وجود دارد. چه از اقامت در چادرهای سافاری در جاهای ناهموار لذت ببرید یا از یک نوشیدنی خوب در یک وان عظیم حمام کف درحالی که از پنجره اتاق لوکس خود به بیرون خیره شده اید؛ پیلانسبرگ چیزهای زیادی برای شخص شما دارد.

پیلانسبرگ آفریقای جنوبی

3. محیط زیست غنی

پارک ملی پیلانسبرگ در یک منطقه گذار بین خشکی کالاهاری و پوشش گیاهی مرطوب لوولد قرار گرفته است. این منطقه گذار غنی و با شکوه، ترکیبی باورنکردنی از حیوانات شکاری، گیاهان و جانورانی است که اغلب در کنار هم زندگی نمی نمایند. تقریباً تمام گونه های جانوری بومی آفریقا جنوبی را در آنجا می توان یافت، از جمله پنج عظیم، سگ وحشی، قزل، شاخ چنگی بانگوئولو، بز کوهی، سمور و بیش از 360 گونه پرنده.

4. سرشار از حیات وحش

اندازه نسبتاً کوچک پارک، محیط زیست غنی و شگفت آور آن، به طور چشمگیری فرصت دیدن پنج عظیم در محیط طبیعی زندگی شان را به شما می دهد. از گذراندن یک سفر اکتشافی آسوده و یا یک آخر هفته شگفت انگیز، لذت ببرید؛ پیلانسبرگ به شما اجازه می دهد تا خودتان ماجراجویی خود را انتخاب کنید.

5. تاریخچه باستانی

پارک ملی پیلانسبرگ در داخل دهانه آتشفشان قدیمی قرار گرفته است، 1.2 میلیارد سال پیش توسط ماگمای لبریز شکل گرفته است. چشم انداز و شکل گیری صخره ها که امروزه می بینیم یادآور این رویداد مجلل و ماندگار است.

6. مکان های عکاسی

خود را در دنیای طبیعی غرق کنید، در یک مکان پنهانی پیلانسبرگ عکاسی کنید. این مکان های محکم و پنهان در درون پارک، محلی مناسب و راحت برای عکاسی ایده آل، است. فرصتی نادر برای مشاهده حیات وحش و پرندگان در زیستگاه طبیعی خود، با خاطری آسوده و خارج از دید و امن، وجود دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 19330

به "10 حقیقت جذاب درباره پیلانسبرگ؛ حیات وحش عجیب آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 حقیقت جذاب درباره پیلانسبرگ؛ حیات وحش عجیب آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید