5 ماده در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان

به گزارش مجله آزمون اول، تخته چند لایه

یکسری تخته های بهم چسبیده با روکش چوب میباشند که لایه ها به صورت فرد (3 لایه، 5 لایه و …) بهم چسبانده شده اند . کیفیت تخته چند لایه به ترتیب قرار دریافت لایه ها، چسب استفاده شده مابین لایه ها و کیفیت روکش لایه های چوب بستگی دارد. تخته چند لایه بسیار زیبا به نظر میرسد و میتواند گزینه مناسبی برای طراحی ساختمان و قفسه بندی های متنوع با هزینه ای ناچیز باشد.

5 ماده در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان

لوله های مسی

هر چند لوله های مسی گرانتر از سایر مواد لوله ای براق هستند اما برای پروژه های کوچک یک خرید گزاف به شمار نمی آید. اگر به اندازه کافی لوله مسی در اختیار داشته باشید میتوانید آن را برش دهید و تکه های مس را بهم بچسبانید و از آن برای ساخت گیره آویز ظروف آشپزخانه، میزهای کناری و حتی شیر آب بهره ببرید.

چوب پنبه

چوب پنبه از پوسته مرده درخت بلوط تهیه میگردد و خاصیت بازگشت پذیری آن به محیط زیست باعث شده که لقب متریال سبز به آن داده گردد. این ماده طبیعی بسیار سبک بوده و برش و فرم دادن آن به راحتی انجام میگردد. چوب پنبه میتواند برای اضافه کردن یک سطح بافته شده بر روی سقف و دیوارهای ساختمان استفاده گردد. همچنین شما میتوانید از چوب پنبه فرآوری نشده به عنوان پوششی برای دیوارها بهره ببرید. به دلیل خاصیت ضد آب بودن این ماده علاوه بر سقف و دیوارها میتوان از آن برای کفپوش محیط های مرطوب مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز استفاده کرد.

ورقه های استیل

از ورقه های استیل با ضخامتهای مختلف میتوان برای در، دیوارهای بنا و حتی لبه ها میز استفاده کرد.

پگ برد

پگ برد به تخته های سوراخ داری گفته میگردد که برای کاربردهای خاص و ایجاد سطوح جالب خصوصا در آشپزخانه ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. پگ بردها جزء جدیدترین مصالح در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان میباشند. ظاهر پگ بردها بر اساس سایز سوراخهای روی آن متفاوت میباشند اما در کل پگ برد با سوراخهای بزرگ و رنگ تند جذابتر به نظر میرسد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3828

به "5 ماده در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ماده در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید