آمادگی اتاق بازرگانی شیراز برای توسعه روابط تجاری با کشور اندونزی

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن شیراز گفت: اتاق بازگانی صنایع و معادن شیراز با حدود 2 هزار نفر عضو آماده توسعه روابط تجاری با فعالان مالی کشور اندونزی است.

آمادگی اتاق بازرگانی شیراز برای توسعه روابط تجاری با کشور اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران ازشیراز امروز نشست فعالان مالی شیراز با هیئت تجاری 8 نفره اندونزیایی در اتاق بازرگانی صنایع و معادن شیراز برگزار شدفریدون فرقانی، در این نشست با اشاره به جمعیت 4 میلیون و 70 هزار نفری استان فارس و قدمت باستانی و تاریخی این استان پهناور، اظهار کرد: همکاری تجاری مشترک با کشور اندونزی با توجه به جمعیت 86 درصدی مسلمانان این کشور و زمینه های مشترک تجاری دو کشور سبب خوشحالی است.

وی خاطر نشان کرد: اتاق بازگانی صنایع و معادن شیراز با حدود 2 هزار نفر عضو، زمینه همکاری و ایجاد مناسبات تجاری با فعالان مالی کشور اندونزی را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن شیراز با اشاره به ظرفیت های مالی استان فارس گفت: این استان به دلیل وجود کارخانه لاستیک سازی دنا یکی از مصرف کنندگان کائوچو است که امیدورایم با هیئت تجاری اندونزیایی در این زمینه همکاری خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به جمعیت استان فارس، اضافه کرد: این استان در زمینه چوب، کاغذ و پارچه می تواند مناسبات تجاری خوبی با فعالین مالی کشور اندونزی داشته باشد.

فرقانی با بیان اینکه استان فارس نزدیک به 4 هزار و 500 واحد صنعتی در زمینه های مختلف دارد، خاطر نشان کرد: استان فارس به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در جنوب کشور و دسترسی به خلیج فارس و پارس جنوبی به عنوان منبع عظیم نفت و گاز از موقعیت مالی و تجاری خوبی برخوردار است.

وی توضیح داد: با برداشته شدن تحریم ها علیه ایران موقعیت به طور یقین موقعیت های جدیدی برای همه فعالین مالی برای ایجاد ارتباط با کشورهای دیگر به وجود می آید.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن شیراز با اشاره به ظرفیت استان فارس در زمینه مواد غذایی، کشاورزی، انواع میوه ها و خشکبار، خطاب به هیئت اندونزیایی گفت: تجار اندونزیایی می توانند سهم خوبی از این بازار در ایران داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین نشست هایی و ایجاد ارتباط تجاری موقعیت خوبی برای گسترش صنعت توریست است، اضافه کرد: استان فارس با وجود بیمارستان های پیشرفته در زمینه پزشکی نیز فعال بوده و آماده پذیرش بیماران از سایر کشورها است.

فرقانی با اشاره به پیشرفت استان فارس در زمینه پیوند اعضا و وجود پزشکان مطرح در سطح جهانی در بیمارستان های شیراز، اظهار کرد: هزینه درمان در شیراز در مقایسه با کشورهای دیگر هزینه بسیار کمی است.

وی با بیان اینکه توانایی استان فارس برای تامین احتیاج هیئت تجاری اندونزی به قیر، صنایع پتروشیمی ، خرما و خشکبار، اضافه کرد: احتیاج است که میز همکاری تجاری با کشور اندونزی در اتاق بازرگانی شیراز تشکیل گردد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن شیراز اضافه کرد: یکی از سیاست های جدید و برنامه اتاق بازرگانی ایران برای خارج شدن از وضعیت تحریم ها ایجاد مراوده مالی با کشورهای دیگر است.

وی با بیان اینکه هیئت های تجاری کشورهای دیگر مانند شفیران کشورایران هستند، گفت: اتاق بازرگانی ایران در جهت رسالت خود برای خارج شدن از تحریم ها برای پذیرش هیئت های تجاری از کشورهای دیگر اعلام آمادگی نموده است.

فرقانی با بیان اینکه در شناساندن ظرفیت مالی و تجاری استان فارس و شیراز به تجار خارجی ضعف هایی وجود داشته، اضافه کرد: کوشش اتاق بازرگانی شیراز بر این است که به جای خرج هزینه های فروان برای تبلیغ کالاهای خود به وسیله پذیرش هیئت های تجاری ظرفیت مالی فارس را به کشورهای دیگر بشناسانیم.

وی با اشاره به اینکه انتخاب کشورهای اسلامی در مناسبات تجاری به دلیل فرهنگ غذایی یکسان از نظر حلال بودن،کار را برای تجار آسان تر می نماید، اضافه کرد: تنها 10 تا 15 درصد محصولات فارس ظرفیت صادراتی پیدا نموده و حجم عظیم تولیدات کشاورزی فارس باید در بین کشورهای دیگر بازار تجاری پیدا کند.

مسئول بخش مالی سفارت اندونزی در ایران نیز در این نشست ضمن رساندن سلام سفیر اندونزی به رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن شیراز گفت: ما معتقدیم که دین اسلام وجه مشترک بین دو کشور ایران و اندونزی است.

وی خاطر نشان کرد: سفارت اندونزی خواستار ادامه روابط مالی و تجاری با فعالان مالی ایران بوده و به دنبال این است که به یک رابطه تجاری جدی با فعالان مالی ایران برسد.

مسئول بخش مالی سفارت اندونزی در ایران اضافه کرد: رسالت و هدف ما این است که اطلاعات مالی خود را از ظرفیت های مالی کشور ایران افزایش داده و روابط حسنه تجاری با کشور ایران در زمینه صادرات و واردات کالاهای مختلف برقرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه این نشست نخستین نشست باحضور هیئت تجاری اندونزی در شیراز است، بر ایجاد مناسبات تجاری با اتاق بازرگانی صنایع و معادن شیراز تاکید نمود.

شافعی عضو اتاق بازرگانی صنایع و معادن شیراز خطاب به هیئت تجاری اندونزیایی گفت: ادبیات نخست تجارت صداقت و راستی است.

وی با بیان اینکه نخستین هدف اتاق بازرگانی صنایع و معادن شیراز اثبات دوستی با هیئت تجاری اندونزیایی است، اضافه کرد: تمام فعالان مالی ایران دارای اخلاق تجاری بوده که این اخلاق تجاری، صداقت و راستی را در بین فعالان مالی شیراز بیشتر لمس می کنید.

عضو اتاق بازرگانی شیراز از سفر یک هیئت تجاری 50 نفره از کشور اندونزی در ماه آینده به شیراز اطلاع داد و خاطر نشان کرد: نشست امروز مقدمه ای برای آن سفر هدفمند است و برنامه این سفر به زودی به تجار هیئت اندونزی و فعالان مالی شیراز اعلام می گردد.

حیدری از سازمان بازرگانی استان فارس نیز در این نشست با ارائه آماری از میزان واردات کشور اندونزی، گفت: کشور اندونزی واردات 7 میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی و شیمیایی و واردات 6 میلیارد دلاری محصولات پلاسیکی از کشورهای دیگر را دارد.

وی با اشاره به اینکه کشور اندونزی لاستیک، لوازم خانگی، کاغذ و محصولات چوبی را به کشورهای دیگر صادر می نماید، اضافه کرد: آمارها نشان می دهد که استان فارس به عنوان یکی اهداف تجاری کشور اندونزی، قیر و محصولات پتروشیمی را به کشور اندونزی صادر می نماید.

حیدری با اشاره به ورود لوازم خانگی و کاغذ از کشور اندونزی به استان فارس، اظهار کرد: با توجه به همین ظرفیت های تجاری ضروری است که روابط مالی بین طرفین افزایش یابد.

وی پیشنهاد داد که اتاق بازرگانی اندونزی و شیراز شرایطی را فراهم نموده تا در آینده هیئت های تخصصی تجاری بیشتری بین دو کشور تبادل شوند.

رودکی از استانداری فارس به عنوان نماینده بخش دولتی در این نشست گفت: ما در بخش دولتی آماده هرگونه حمایت و پشتیبانی از فعالان مالی استان فارس در زمینه گسترش روابط تجاری با کشورهای دیگر هستیم.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2130

به "آمادگی اتاق بازرگانی شیراز برای توسعه روابط تجاری با کشور اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی اتاق بازرگانی شیراز برای توسعه روابط تجاری با کشور اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید