آیا خوردن این نوشیدنی واقعا می تواند سوزش سر دل را درمان کند؟

به گزارش مجله آزمون اول، واقعیت این است که تاکنون تحقیق علمی و مستندی برای اینکه نشان داده گردد آب لیمو می تواند در درمان رفلاکس اسید معده یاری کننده باشد، انجام نشده است.

آیا خوردن این نوشیدنی واقعا می تواند سوزش سر دل را درمان کند؟

به گزارش، لیمو یک ماده اسیدی دارد، هرچند بعضی از مردم معتقدند می تواند به کاهش رفلاکس اسید معده یاری کند. اما واقعاً چنین است؟

واقعیت این است که تاکنون تحقیق علمی و مستندی برای اینکه نشان داده گردد آب لیمو می تواند در درمان رفلاکس اسید معده یاری نماینده باشد، انجام نشده است.

رفلاکس باعث التهاب و تحریک مری می گردد که اغلب باعث احساس سوزش سردل می گردد و ممکن است با خلط یا حالت تهوع هم همراه گردد. مطالعه ای تاریخی در برزیل در سال 2012 نشان داد در شرق و غرب برای یاری به هضم غذا و مسائل مربوط به دستگاه گوارش ازجمله رفلاکس معده از آب لیمو استفاده شده است، اما تحقیق علمی درباره چرایی آن توسط محققان انجام نشده است. بعضی معتقدند آب لیمو خود منبع اسید است بنابراین ممکن است در بعضی افراد اوضاع را بدتر هم کند و ممکن است به همین دلیل باشد که خیلی روی این قضیه مانور درمانی داده نشده است. بیش از 20 تا 30 درصد از مردم در غرب با رفلاکس اسید معده روبرو بوده و ماهانه 60 میلیون آمریکایی درگیر این موضوع هستند.

اما به هرحال آب لیمو روی بعضی اثر می نماید و روی بعضی جواب عکس می دهد که در چنین مواردی نباید از آن به عنوان راه درمان رفلاکس استفاده گردد. کسانی که با این روش جواب گرفته اند معمولاً 20 تا 30 دقیقه قبل از غذا آب لیمو را مصرف می نمایند. خوردن به اندازه خیلی کم در ابتدا، برای دیدن واکنش بدن و سپس خوردن 1 قاشق آب لیموی حل شده در یک لیوان آب معمولاً توسط کسانی که جواب گرفته اند، توصیه شده است، ضمن اینکه لیمو آنتی اکسیدان داشته و سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و مانع از بروز بعضی بیماری ها مانند سرماخوردگی می گردد.

منبع : برنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3276

به "آیا خوردن این نوشیدنی واقعا می تواند سوزش سر دل را درمان کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خوردن این نوشیدنی واقعا می تواند سوزش سر دل را درمان کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید