اتاوا از اعزام نیروی کمکی به غرب کانادا خبر داد

به گزارش مجله آزمون اول، خبرگزاری خبرنگاران- نخست وزیر کانادا جمعه گفت اتاوا خود را برای اعزام نیروی کمکی به استان بریتیش کلمبیا آماده می کند، استانی که علاوه بر موج بی سابقه گرما که غرب کانادا و آمریکا را فرا گرفته با حدود 100 آتش سوزی هم روبرو است.

اتاوا از اعزام نیروی کمکی به غرب کانادا خبر داد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری فرانسه از اتاوا، بر اساس نقشه دولت محلی استان بریتیش کلمبیا، در اواخر روز جمعه، 152 آتش سوزی فعال در استان بود که 89 مورد آن در دو روز اخیر آغاز شده است.

جاستین ترودو در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ما برای کمک به بریتیش کلمبیا و کل کشور آنجا خواهیم بود. به ویژه برای کمک به بازسازی.

ترودو بعد از ظهر جمعه با چند وزیر کانادایی عضو گروه مداخله در صورت حادثه دیدار کرد. هارجیت ساجان وزیر دفاع کانادا گفت: این گروه تصمیم گرفت یک مرکز عملیات در ادمونتون (غرب کانادا) جهت ارائه پشتیبانی در سراسر منطقه در صورت نیاز راه اندازی شود. نیرو های ارتش در این منطقه برای پشتیبانی تدارکاتی در صورتی که درخواست شود، مستقر خواهند شد.

بیل بلر وزیر امنیت عمومی کانادا هم گفت: شرایط خشکسالی و گرمای شدید در بریتیش کلمبیا بی سابقه است.

وی افزود: این آتش سوزی ها نشان می دهد که ما در ابتدای چیزی هستیم که خبر از تابستانی طولانی و سخت می دهد.

روستای لیتون کانادا در 250 کیلومتری شمال شرق ونکوور در هفته ای که گذشت رکورد ملی گرمای 49.6 درجه سانتی گراد را به ثبت رساند. 90 درصد این روستا به علت آتش سوزی جنگل ها خاکستر شده است. 250 نفر ساکن این روستا چهارشنبه شب به علت آتشی که به سرعت توسعه می یابد، تخلیه شدند.

در مجموع، یک هزار نفر چهارشنبه شب در این استان تخلیه شدند. پنجشنبه، جان هورگان وزیر اول بریتیش کلمبیا از دولت فدرال درخواست نیروی کمکی کرده بود.

جمعه، اداره پزشکی قانونی استان از بازنگری در آمار فوتی های گرمای بی سابقه از افزایش این آمار خبر دادند و اعلام کردند 719 نفر در فاصله جمعه گذشته تا پنجشنبه بر اثر گرما جان خود را از دست داده اند. این آمار که هنوز موقتی است و امکان افزایش مجدد آن وجود دارد و سه برابر بیشتر از میانه مرگ و میری است که در حالت عادی در این دوره به ثبت می رسد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 26469

به "اتاوا از اعزام نیروی کمکی به غرب کانادا خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاوا از اعزام نیروی کمکی به غرب کانادا خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید