احتمال خروج یونان از منطقه یورو از 25 به 50 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: بر اساس پیش بینی کامرز بانک آلمان بعد از سرانجام بی نتیجه نشست اخیر وزاری دارایی منطقه یورو با یونان برای حل مناقشات بر سر بدهی های این کشور احتمال خروج یونان از منطقه یورو از 25 درصد به 50 درصد افزایش یافت.

احتمال خروج یونان از منطقه یورو از 25 به 50 درصد افزایش یافت

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلز بلات، بعد از اینکه یک دیدار وزرای دارایی منطقه یورو با همتای یونانی آن ها برای توافق بر سر مناقشات بدهی ها بدون نتیجه انتها یافت کارشناسان کامرز بانک آلمان خروج یونان از منطقه یورو را نزدیکتر و احتمال آن را بیشتر ارزیابی کردند.

بعد از اینکه دولت یونان برای دومین بار در عرض چند روز اخیر نتوانست با اتحادیه اروپا بر سر بدهی های میلیاردی خود به توافق برسد کارشناسان کامرز بانک آلمان احتمال این خروج این کشور از منطقه یورو را افزایش دادند.

یورگ کرامر از اقتصاد دانان ارشد کامرز بانک آلمان در تحلیل کوتاهی نوشت: هفته گذشته ما خطر خروج یونان از منطقه یورو را 25 درصد تخمین می زدیم، اما حالا ما این احتمال را پنجاه درصد می بینیم.

کشورهای منطقه یورو تا روز آدینه به یونان مهلت داده اند که تمدید برنامه های کمکی را درخواست کند. اما دولت یونان تا به حال این تصمیم را رد نموده است.

وزرای دارایی منطقه یورو تحت فشار زمان به دنبال یک راهکار برای یونان می گردند چرا که برنامه های کمکی سابق که دولت جدید یونان شرایط و سیاست های ریاضتی را که در قبال آن این کشور باید پیش ببرد رد نموده است تا انتها فوریه به انتها می رسد و بعد از آن این کشور در معرض تهدید ورشکستگی قرار می گیرد.

کرامر به این مسئله اشاره نمود که وعده های انتخاباتی که آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان در سخنرانی آغاز کار خود در برابر مجلس ارائه داده و فشارهای عمومی به وی تنها فضای کوچکی را به مذاکرات می دهد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2485

به "احتمال خروج یونان از منطقه یورو از 25 به 50 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال خروج یونان از منطقه یورو از 25 به 50 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید