اراک، صادرات غیرنفتی ایران به اندونزی 80 درصد رشد داشت

به گزارش مجله آزمون اول، سفیر جمهوری اندونزی در ایران گفت: محصولات صادره از ایران به اندونزی بیشتر در حوزه فرآورده های پتروشیمی، نفت و گاز بوده و در حوزه محصولات غیرنفتی هم افزایش 80 درصدی صادرات را سال گذشته داشته است.

اراک، صادرات غیرنفتی ایران به اندونزی 80 درصد رشد داشت

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از اراک، اکتاوینو علیمودینو در حاشیه نشست با فعالان مالی در جمع خبرنگاران گفت: هدف بنده از این سفر این بود که بتوانم راهکارهای همکاری دوجانبه میان استان مرکزی و کشور اندونزی را هموار نموده و به منظور گسترش روابط راهی مناسب پیدا کنیم.

وی اضافه نمود: جلسه ای با استاندار و رئیس اتاق بازرگانی داشتیم که در رابطه با بسیاری از موارد و خدماتی که می توان میان دو کشور جابه جا کرد، آنالیز انجام شد که یکی از آنها می تواند خدمات فنی و مهندسی و ساخت ماشین آلات باشد.

سفیر جمهوری اندونزی در ایران توضیح داد: بازدید از شرکت های کارا و ایران پتک انجام شد که به دنبال آن توانستیم از توانمندی های استان آگاهی داشته باشیم و همچنین در زمینه فولاد هم توانستیم مسائلی که در استان فراوری می گردد و کاربردی است را مورد توجه قرار دهیم.

علیمودینو اعلام کرد: محصولاتی که از ایران به اندونزی صادر شده بیشتر در حوزه فرآورده های پتروشیمی، نفت و گاز بوده است و همچنین در حوزه محصولات غیرنفتی آلومینیوم، آهن و فولاد، افزایش 80 درصدی صادرات به این کشور را در سال گذشته نشان می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به این که استان مرکزی جزو شهرهای بزرگ صنعتی ایران است باید از ظرفیت های خوب و بالای استان درراستای توسعه صادرات به کشور اندونزی نهایت استفاده را برد.

سفیر جمهوری اندونزی در ایران مطرح نمود: در حوزه محصولات کشاورزی در کشور اندونزی بسیار علاقه مند به پسته، گیاهان دارویی مثل زعفران، عسل و خرما هستیم، در حوزه ماشین آلات و صنایعی چون فولاد و جوشکاری هم زمینه و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صادرات به اندونزی وجود دارد.

علیمودینو اظهار داشت: سال جاری با موانع و چالش هایی روبه رو هستیم اما کشور اندونزی علاقه مند به تعاملات گسترده میان دو کشور است.

ت

منبع: تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3166

به "اراک، صادرات غیرنفتی ایران به اندونزی 80 درصد رشد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اراک، صادرات غیرنفتی ایران به اندونزی 80 درصد رشد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید