اعلام جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، روح الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به آخرین جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: در بحث فراوری و عرضه خودرو طرحی را تهیه نموده ایم که شامل 20 ماده است و در آن هم بحث اسقاط خودرو و هم عرضه خودرو در بورس کالا گفته شده است.

اعلام جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا

او با تاکید بر اینکه عرضه خودرو در بورس کالا می تواند بازار خودرو را کنترل و قیمت ها را شفاف کند، گفت: تجربه پیروز عرضه سیمان در بورس کالا را دیدیم که قیمت این کالا با عرضه در بورس تا حد زیادی کاهش یافت. در گذشته که سیمان در بورس عرضه نمی شد، بحث های مختلفی به آن وارد بود به طور مثال بحث تامین برق واحد های سیمان، بحث جلوگیری از احتکار هایی که اتفاق افتاده بود تماما در سیمان پررنگ بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تشریح کرد: معتقد هستیم این شفافیت و کاهش قیمتی که در سیمان رخ داد، در خصوص خودرو هم رخ می دهد که یا عرضه خودرو در بورس کالا هم بازار آن شفاف می گردد و جلوی رانت ها و دلالی ها گرفته می گردد.

ایزدخواه با بیان اینکه حدود 50 درصد خودرو های تولیدی در سال به قصد مصرف خریداری نمی گردد، گفت: بلکه به قصد خرید و فروش و کسب سود مضاعفی که بعضی دنبال آن هستند به فروش، می فرایند. برای جلوگیری از این اتفاق بحث عرضه خودرو در بورس کالا مطرح است آن هم با شرایطی خاص است.

او گفت: بعضی ادعا نموده اند این موضوع در شرایطی است که اگر خودرو در بورس کالا رود، قیمت متفاوتی خواهد داشت و بدون قید و بند خواهد بود، اما اینگونه نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تشریح کرد: بحث عرضه خودرو در بورس کالا تنظیم گری شده و شرایط را برای این کار شفاف کردیم. با عرضه خودرو در بورس می توان از خرید و فروش های کاذب جلوگیری کرد. تمام موارد اکنون در قالب یک طرح تازه به سرعت آماده است و به زودی به تصویب می رسد، به علت اینکه در کمیسیون تصویب شده است، ظرف 2 ماه آینده به صحن خواهد آمد.

او با بیان اینکه تا به امروز دولت ها به خصوص یازدهم و دوازدهم چیزی به نام صنعت خودرو را نمی دیدند بلکه 2 بنگاه خودروسازی را می دیدند، گفت: وزیر صمت قبلی خود را موظف می دانست از ترازنامه خودروساز حمایت کند و منافع مردم، ساخت داخل، ابعاد صنعت خودرو مانند اسقاط دیده نمی شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تشریح کرد: وزیر صمت موظف است سیاست صنعت خودرو را اصلاح کند نه اینکه مراقب این باشد که ترازنامه خودروسازان شبه دولتی بالا و پایین نگردد؛ البته در دولت تازه این موضوع را خواهیم دید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو خبرنگاران بخوانید.

گروه ابان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 28724

به "اعلام جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید