انتقال آب از گرجستان به ایران برای برطرف کم آبی دریاچه ارومیه

به گزارش مجله آزمون اول، بر اساس طرح مطرح شده در رابطه با انتقال آب از گرجستان به ایران، رییس مجلس شورای اسلامی اظهار امیداوری کرد که این موضوع در زمینه گسترش مبادلات مالی دو کشور موثر خواهد بود و می توان مشکل بعضی مناطق ایران مانند دریاچه ارومیه که از کم آبی رنج می برد را مرتفع کرد.

انتقال آب از گرجستان به ایران برای برطرف کم آبی دریاچه ارومیه

رئیس مجلس انتقال آب از گرجستان به ایران را یکی از طرح های قابل انجام میان ایران و این کشور دانست. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ملاقات با دیوید اوسو پاشویلی رئیس مجلس گرجستان، این کشور را دوست خوب ایران عنوان و از سطح مناسب روابط دو کشور استقبال کرد. وی با بیان اینکه روابط صمیمانه بین دو کشور می تواند زمینه ساز گسترش روابط فرهنگی و مالی گردد، از گسترش و توسعه روابط پارلمانی ایران با گرجستان استقبال کرد. رئیس مجلس با بیان اینکه طرح انتقال گاز ایران به اروپا به وسیله گرجستان می تواند برای این کشور نیز مفید باشد، نسبت به انجام این پروژه اظهار امیدواری کرد. لاریجانی همچنین انتقال آب از گرجستان به ایران را طرح دیگر قابل انجام در زمینه گسترش مبادلات مالی دو کشور مطرح کرد و اضافه نمود:

با انتقال آب از گرجستان به ایران، می توان مشکل بعضی مناطق ایران مانند دریاچه ارومیه که از کم آبی رنج می برد را مرتفع کرد.همچنین دیوید اوسو پاشویلی رئیس مجلس گرجستان نیز با بیان اینکه ما نیز این دو مقوله را که قبلا از طرف ایران مطرح شده بود، بسیار جدی گرفته ایم، گفت:در تدارک سفر نخست وزیر گرجستان به ایران هستیم و دولت گرجستان کارگروهی برای توسعه روابط با ایران تشکیل داده که معاون نخست وزیر این کشور، رئیس این کارگروه و بعضی وزرای مهم مانند وزیر انرژی و وزیر خارجه و بعضی مدیران پروژه های زیر ساختی عضو این کارگروه هستند.وی ابراز امیدواری کرد با سفر آینده این هیئت گرجستانی به ایران این موضوعات مورد آنالیز دقیق قرار گیرد و اجرای آن زودتر عملی گردد. رئیس مجلس گرجستان با بیان اینکه در محافل مالی و رسانه ای این کشور، موضوع انتقال آب به ایران مدت هاست که مطرح است، گفت: مسئولان و کارشناسان مالی با توجه به منابع سرشار و مازاد آب در این کشور از پروژه انتقال آب به کشورهای همسایه استقبال می نمایند. منبع: oyaglig

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: کجارو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 6078

به "انتقال آب از گرجستان به ایران برای برطرف کم آبی دریاچه ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال آب از گرجستان به ایران برای برطرف کم آبی دریاچه ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید