انگلیس در صادرات تسلیحات به ترکیه بازنگری می نماید

به گزارش مجله آزمون اول، یک روزنامه مشهور از تجدیدنظر دولت انگلیس در همه مجوزهای صادرات تسلیحات نظامی به ترکیه خبر داده است.

انگلیس در صادرات تسلیحات به ترکیه بازنگری می نماید

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فایننشال تایمز روز دوشنبه نوشت: بریتانیا در حال بازنگری در همه مجوزهای صادرات تسلیحات نظامی به ترکیه است.

لندن با افزایش فشارها به خاطر اقدام نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه روبرو شده است.

این روزنامه در ادامه اضافه کرد: وزرای کابینه انگلیس صدور هرگونه مجوز جدید برای رفوش تسلیحات به ترکیه را به حالت تعلیق درآورده اند و در حال تجدیدنظر در مجوزهای قبلی هستند.

ایتالیا نیز که سال گذشته یکی از صادرنمایندگان بزرگ تسلیحات به ترکیه بوده، فروش تسلیحات و مهمات به آنکارا را متوقف نموده است.

پیش از این آلمان و فرانسه نیز فروش تسلیحات به ترکیه را متوقف نموده و اسپانیا نیز برای انجام این کار اعلام آمادگی نموده است.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات چشمه صلح که از بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با اعلام رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شروع شده، مخالفت های زیادی را در بین کشورهای منطقه و دیگر کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی به دنبال داشته است.

ژان ایو لودرایان وزیر خارجه فرانسه دوشنبه گفت: وزرای خارجه اتحادیه اروپا باید تجاوز ترکیه به سوریه را محکوم نموده و تحریم تسلیحاتی را علیه آنکارا وضع نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2842

به "انگلیس در صادرات تسلیحات به ترکیه بازنگری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس در صادرات تسلیحات به ترکیه بازنگری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید