ایجاد اشتغال برای 128 هزار مددجوی کمیته امداد

به گزارش مجله آزمون اول، معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از ایجاد 128 هزار و 500 فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش از ابتدای سال جاری اطلاع داد.

ایجاد اشتغال برای 128 هزار مددجوی کمیته امداد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از ایجاد 128 هزار و 500 فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش از ابتدای سال جاری اطلاع داد.

حجت الله عبدالملکی اضافه نمود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و در صورت حمایت شبکه بانکی تا انتها سال جاری ایجاد فرصت شغلی به 170 هزار خواهد رسید.

وی گفت: برای ایجاد 128 هزار و 500 فرصت شغلی مددجویان تا به امروز سه هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

معاون اشتغال کمیته امداد توضیح داد: از این مبلغ 2 هزار و 900 میلیارد تومان از محل پرداخت شبکه بانکی و مابقی توسط کمیته امداد تامین شده است.

وی اضافه نمود: در سال 1397 توانستیم با کوشش دست اندرکاران امر 150 طرح را در زمینه اشتغال را به انتها برسانیم، بر اساس آمار و اطلاعات موجود از سال 74 تا به امروز یک میلیون و 800 هزار فرصت شغلی به وسیله برنامه اشتغال کمیته امداد در کشور ایجاد شده که از این تعداد یک میلیون و 400 هزار مورد آن مربوط به سال 1390 تا 1396 بوده است.

عبدالملکی با بیان اینکه مهم ترین دغدغه کمیته امداد برای برطرف فقر در جامعه و توانمندسازی خانواده ها به وسیله ایجاد اشتغال برای کسب درآمد است، اضافه نمود: براساس اطلاعات و آمار موجود در سال 1397 یک سوم کل اشتغال کشور توسط کمیته امداد شکل گرفته است در حالی که سال جاری و به رغم ایجاد اشتغال برای یک سوم کل اشتغال کشور، تنها سه دهم درصد از کل تسهیلات بانکی کشور به این کمیته اختصاص یافته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اضافه نمود: بر اساس گزارش قائم مقام بانک مرکزی در شورای اشتغال در سال 1397 شبکه بانکی کشور مجموعاً بیش از 650 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت نموده که از این رقم 2 هزار و 300 میلیارد تومان به کمیته امداد اختصاص یافته است.

عبدالملکی گفت: اگر منابع بیشتری به کمیته امداد اختصاص یافته و حمایت های بیشتری صورت پذیرد، برنامه اشتغال کمیته امداد با توجه به کارایی و ظرفیت های خود می تواند برای برطرف موضوع بیکاری کشور یاری قابل توجهی از خود نشان دهد.

معاون اشتغال کمیته امداد با بیان اینکه برای اشتغال پایدار مددجویان یک هزار کارشناس خبره مسلط به ادبیات اشتغال و کارآفرینی با حوزه اشتغال کمیته امداد همکاری دارند، اضافه نمود: برای فراوری و کارآفرینی همه ابزار ها و امکانات در کشور فراهم است، اما برای تحقق آن احتیاج به کارآفرین و کارآفرینی داریم.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5984

به "ایجاد اشتغال برای 128 هزار مددجوی کمیته امداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد اشتغال برای 128 هزار مددجوی کمیته امداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید