ایجاد شعب تخصصی رسیدگی به دعاوی تولید در دادسرا های سمنان

به گزارش مجله آزمون اول، به منظور تحقق شعار سال و ضرورت کمک به بخش تولید و اشتغال، شعب تخصصی رسیدگی به دعاوی مربوط به تولید در دادسرا ها و محاکم قضایی سراسر استان فعال می شود.

ایجاد شعب تخصصی رسیدگی به دعاوی تولید در دادسرا های سمنان

به گزارش از ، رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به مصوبات نشست فصلی تخصصی روسا و دادستان های حوزه های قضایی استان سمنان که به صورت ارتباط تصویری برگزار گشت گفت: رسیدگی خارج نوبت با سرعت و دقت به پرونده های دعاوی تولید و مشخص تکلیف پرونده های معوقه این بخش از اهداف فعالیت شعب تخصصی است.

محمد جواد عبداللهی تشکیل نشست های تخصصی با حضور قضات و فعالان اقتصادی بخش تولید و تشکیل کارگروهی با حضور دادستان و سازمان های دولتی و غیر دولتی صاحب نظر در امر تولید برای ارائه راه چاره های رفع موانع را از برنامه های امسال دستگاه قضایی در استان ذکر کرد.

او همچنین به شرایط خاص همه گیری کرونا و ضرورت مدیریت مراجعه و خدمات گیری مردم از دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: با هدف جلوگیری از معطل ماندن مردم در راهرو ها و سالن های دادگستری و جلوگیری از احتمال شیوع و انتشار کرونا سامانه نوبت دهی در همه شعب و دوائر راه اندازی می شود.

عبداللهی تمهیدات ویژه برای خدمات غیر حضوری به مردم را یاد آور شد و شرح داد: دادرسی الکترونیکی غیر از موارد خاص از سال گذشته با بهره گیری از تجهیزات مستقر شده در حوزه های قضایی اجرایی شده و استان سمنان از استان های برتر کشور در این بخش بوده است و امسال به تدریج تمامی جلسات دادرسی در این قالب ساماندهی می شود تا مردم مکلف به مراجعه نبوده و بتوانند از منزل یا محل کار در نشست رسیدگی و دادرسی شرکت کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان از برنامه ریزی ها برای کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده های شعب تخصصی حقوقی، کیفری، تجدید نظر، دادگاه انقلاب و دادسرا ها در سالجاری خبر داد و خاطر نشان کرد: برای هر یک از شعب زمان بندی متناسب رسیدگی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام / گ

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 24619

به "ایجاد شعب تخصصی رسیدگی به دعاوی تولید در دادسرا های سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد شعب تخصصی رسیدگی به دعاوی تولید در دادسرا های سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید