باج دهی هوک به اعراب درباره ایران با وعده امنیت!

به گزارش مجله آزمون اول، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به خاورمیانه آمده است تا جلوی تصویب برطرف تحریم تسلیحاتی ایران را در نشست آینده شورای امنیت بگیرد.

باج دهی هوک به اعراب درباره ایران با وعده امنیت!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، پایگاه خبری میدل ایست آی وابسته به امارات عربی اهداف سفر برایان هوک را رایزنی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در نشست آینده شورای امنیت اظهار داشت و نوشت:نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پس از سفر به قطر دوباره مواضع کشورش را درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مطرح نمود و از رایزنی ها با سران کشورهای خلیج فارس در این باره اطلاع داد.

برایان هوک در یک سخنرانی ویدیویی گفت: من با رهبران کشورهای خلیج فارس و سراسر دنیا گفت وگو نموده ام.

بیششتر بخوانید:

برایان هوک میانجی اعراب هم شد!

وی مدعی شد: هیچ کسی بر این باور نیست که ایران باید بتواند آزادانه جنگ افزارهای معمولی مانند جت های جنگی و انواع متعددی از موشک ها را خریداری کند.

هوک در ادامه با بیان ادعاهایی علیه ایران گفت: اگر شواری امنیت سازمان ملل نتواند تا 18 اکتبر تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند، ایران خواهد توانست این تسلیحات را آزادانه خرید و فروش کند. تصور کنید که اگر این اتفاق بیفتد، منطقه چگونه به نظر خواهد رسید. درگیری ها در کشورهایی همچون سوریه و یمن به طور حتمی شدت خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، ادعاهای برایان هوک در این باره در پی این مطرح می گردد که اخیرا با نزدیک شدن خاتمه تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر، دولت آمریکا در کوشش بوده است با ارائه پیش نویس قطعنامه ای به شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای دیگر عضو شورا را مجاب به حمایت از تمدید این تحریم علیه ایران کند.

به گزارش تارنمای وزارت امور خارجه قطر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی روز یکشنبه در جریان ملاقات با هوک علاوه بر تحولات منطقه، روابط دوجانبه و منافع مشترک را مورد آنالیز قرار داد.

وزیر امور خارجه قطر بر اهمیت روابط راهبردی قطر و آمریکا و همچنین ادامه همکاری بین دو کشور در راستای رسیدن به ثبات و امنیت در منطقه تاکید نمود.

وی همچنین توضیح داد که عدم افزایش تنش و استفاده از ابزارهای دیپلماتیک به عنوان تنها راهکار تمام بحران ها در منطقه اهمیت دارد.

هوک نماینده ویژه آمریکا دیروز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری الجزیره قطر برای چندمین بار بر درخواست تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تأکید کرد.

وی مدعی شد که کوشش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با هدف حفاظت از صلح در منطقه است.

وی اضافه کرد: واشنگتن، ایران را از کار نیابتی علیه منافع آمریکا در منطقه محروم خواهد نمود.

این مقام آمریکایی همچنین در مورد بحران در روابط میان عربستان و متحدانش با قطر که از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با ادعای حمایت قطر از تروریسم شروع شد، اظهار داشت که این درگیری خیلی طولانی شده و در نهایت به زیان منافع منطقه ای مشترک است.

310 310

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد

انوار بلاگ: انوار بلاگ | انجمن و وبلاگ های انوار

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14211

به "باج دهی هوک به اعراب درباره ایران با وعده امنیت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باج دهی هوک به اعراب درباره ایران با وعده امنیت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید