بهترین و ساده ترین طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر پیتزا در 30 دقیقه

به گزارش مجله آزمون اول، فینگر فودهای سریع و آسان غذاهای محبوب بچه ها و بزرگترها هستند. وقتی قرار باشد یک فست فود سریع و آسان و کم هزینه که در کمتر از 30 دقیقه آماده می شود را به شما پیشنهاد بدهیم انواع کراکت سیب زمینی، کراکت بادمجان، کراکت مرغ و ژامبون و البته کراکت مرغ و پنیر که معمولا با پنیر پیتزا یا انواع پنیرهای دیگر تهیه می شود حرف نخست را می زنند. اگر اهل پیش غذاهای فست فودی برای دورهمی یا جشن تولد هستید انواع کراکت را امتحان کنید. البته کراکت یک غذای کامل برای وعده ناهار و شام هم هست. بهترین طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر پیتزا به عنوان یک فست فود خانگی بدون فر را در مجله خبرنگاران بخوانید.

بهترین و ساده ترین طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر پیتزا در 30 دقیقه

طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر پیتزا ؛ یک فست فود خانگی بدون فر

مواد لازم

سینه مرغ بدون پوست و استخوان: 1 عدد

پیاز: 1 عدد متوسط

جعفری ساطوری خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

آرد سفید: به مقدار لازم

آرد سوخاری: به مقدار لازم

نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

پنیر پیتزا یا پنیر گودا: به مقدار دلخواه

تخم مرغ: 2 عدد

طرز تهیه

مرحله اول

سینه مرغ بدون پوست و استخوان را در غذاساز یا چرخ گوشت حسابی پوره کنید (اگر از چرخ گوشت استفاده می کنید دو بار چرخ کنید). سپس پیاز را با رنده درشت رنده کنید و همراه با نمک، فلفل و زردچوبه و جعفری به مرغ پورده شده اضافه کنید و خوب ورز بدهید. از مایه آماده شده برای هر عدد کراکت به اندازه یک گردو بردارید و آن را در کف دست باز کنید. وسط مایه مقداری پنیر پیتزا یا پنیر گودا بریزید و به شکل رول یا هر شکل دیگری که دوست دارید فرم بدهید. موقع فرم دادن مرتب دست تان را نم کنید که کراکت خوب شکل بگیرد. اگر طعم ژامبون را دوست دارید همراه با پنیر مقداری ژامبون ریز خرد شده هم وسط کراکت ها بگذارید.

مرحله دوم

کراکت ها را اول در آرد سفید، سپس در تخم مرغ هم زده و آخر سر در آرد سوخاری بغلتانید. کراکت ها را 10 دقیقه در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. در یک ماهیتابه گود مقداری روغن بریزید. نباید مقدار روغن کم باشد چون در این صورت کراکت ها روغن زیادی جذب می کنند. وقتی روغن حسابی داغ شد کراکت ها را در آن سرخ کنید. وقتی رنگ کراکت ها طلایی شد آماده اند.

اگر مقدار زیادی کراکت آماده کرده اید آن ها را فریز کنید و هر وقت دوست داشتید سرخ کنید. اگر هم فرصت دارید یک ساعت قبل از سرخ کردن به مدت 1 ساعت کراکت ها را فریز کنید و سپس سرخ کنید. فست فود کراکت مرغ و پنیر را در کنار انواع سس خوشمزه می توانید سرو کنید.

طرز تهیه کراکت و مرغ و پنیر یکی از انواع فینگرفود ساده و کم هزینه خانگی بدون فر برای جشن تولد و مهمانی است. اگر در خانه فر ندارید بد نیست طرز تهیه انواع فینگرفود ساده بدون فر را بلد باشید چون از جمله غذاهایی هستند که حتی بچه های بد غذا هم از آن ها استقبال می کنند. اگر شما هم نظری در مورد آموزش انواع فینگرفودهای ساده و سالم و کم هزینه دارید در قسمت نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: افق کوروش
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10253

به "بهترین و ساده ترین طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر پیتزا در 30 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین و ساده ترین طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر پیتزا در 30 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید