بورس همچنان در حال رکوردشکنی

به گزارش مجله آزمون اول، امروز نیز شاخص کل بورس تهران با رشد روبرو شد و با بالا رفتن از کانال 230 هزار واحدی پله پله رکورد جدید به ثبت رساند. گروه خودرویی، بانکی و شیمیایی ها سه گروهی بودند که بیشترین ارزش معاملات را امروز به خود اختصاص دادند.

بورس همچنان در حال رکوردشکنی

به گزارش خبرنگاران، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 350 واحد رشد کرد و به رقم 230 هزار و 617 واحدی رسید. از آنجایی که روز گذشته شاخص بازار برای اولین بار وارد کانال 230 هزار واحدی شد از آن لحظه به بعد هر مقداری که نماگر اصلی بازار سرمایه رشد بدون وقفه داشته باشد می توانیم مدعی شویم این شاخص یک رکورد جدید ثبت نموده است.

شاخص کل هم وزن نیز با 392 واحد رشد روبرو شد و رقم 57 هزار و 259 واحدی را تجربه کرد. شاخص آزاد شناور اما با 255 واحد کاهش رقم 261 هزار و 173 واحد را تجربه کرد. همچنین شاخص بازار اول با 99 واحد رشد تا عدد 170 هزار و 892 پایین رفت. در عین حال شاخص بازار دوم به رشد خود ادامه داد و با افزایش 2346 واحدی در تراز 454 هزار و 376 نشست.

مخابرات ایران، شرکت ارتباطات سیار ایران، گروه مپنا و خدمات انفورماتیک هر کدام به ترتیب 296، 266، 162 و 107 واحد تأثیر افزاینده روی شاخص های بازار سرمایه داشتند. اما فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، معدنی و صنعتی چادرملو و پتروشیمی مبین هر کدام به ترتیب 120، 97، 85 و 75 واحد تأثیر کاهنده روی شاخص های بازار سرمایه داشتند.

گروه خودرو امروز ارزش معاملات نسبتاً بالایی را تجربه کرد به طوری که این رقم به 241 میلیارد تومان رسید. در این گروه در بخشی از سهم ها صف خرید مشاهده می شد و به طور کلی بیشتر سهم های این گروه کمتر از سه درصد نوسان قیمت را تجربه کردند.

گروه دیگری که ارزش معاملات نسبتاً بالایی را تجربه کرد بانکی ها بودند به طوری که با دست به دست کردن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق اقتصادی به ارزش معاملات 115 میلیارد تومانی رسید. اما در عین حال به جز نماد بانک پارسیان و مؤسسه اعتباری ملل که بیش از چهار درصد رشد کردند بیشتر نمادهای بانکی با کاهش قیمت روبرو شدند.

از دیگر گروه هایی که ارزش معاملات بالایی را نسبت به دیگران داشتند فلزات اساسی، سیمان، کانه های فلزی و گروه مواد دارویی بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم 1,740 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد پنج هزار میلیارد سهم و اوراق اقتصادی را پشت سر گذاشت. همچنین در فرابورس ایران ارزش معاملات به رقم 727 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد 1.4 میلیارد سهم و اوراق اقتصادی را تجربه کرد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1604

به "بورس همچنان در حال رکوردشکنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس همچنان در حال رکوردشکنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید