تاکید خضری بر افزایش سطح روابط تجاری ایران و اندونزی

به گزارش مجله آزمون اول، نماینده مردم پیرانشهر در مجلس تحولات منطقه ای ، گسترش روابط تجاری ، ساخت نیروگاه توسط متخصصان ایرانی و مسئله توریسم را از موضوعات مطرح در دیدار رئیس مجلس با رئیس جمهور اندونزی بیان کرد.

تاکید خضری بر افزایش سطح روابط تجاری ایران و اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور ارزان بالی همراه شوید.

رسول خضری که در جلسه دیدار رئیس مجلس با رئیس جمهور اندونزی حضور داشت در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: اندونزی پرجمعیت ترین کشور اسلامی با سابقه علمی و فرهنگی است و این سفر نیز در راستای سفر رئیس جمهور این کشور که پیش از این اجرا شده بود ، صورت گرفت.

وی اضافه نمود: دو موضوع که از جمله محوری ترین مسائل مطرح در این سفر بوده نخست مربوط به قراردادهایی است که مورد تاکید طرفین بوده است و مسئله دیگر تحولات منطقه ای در مورد مسائل سوریه ، یمن و عراق است.

این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: سطح روابط تجاری ما در سال 300 میلیون دلار است اما با توجه به قابلیت هایی که کشور اندونزی دارد این سطح روابط تجاری باید افزایش پیدا کند.

خضری ضمن اشاره به موضوع فروش گاز به اندونزی اظهار کرد: ساخت نیروگاه چند هزار مگاواتی توسط متخصصان کشور مان برای اندونزی از دیگر موضوعات قابل توجه بوده است .

وی به مسائل و روابط بانکی دو کشور نیز اشاره نمود و گفت: یکی دیگر از موضوعات مطرح در این جلسه بحث توریسم بود که ما یک میلیون توریسم به ترکیه داریم و اگر ویزا بین ایران و جاکارتا نیز حذف گردد می تواند بحث توریسم مورد تقویت قرار گیرد .

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با اشاره به حضور نمایندگان شرکت های تجاری اندونزی در جریان این سفر گفت: مقرر شد سطح کمیته های بازرگانی و تجاری میان دو کشور افزایش یابد.

خضری، آنالیز و گفتگو در مورد تحولات یمن و سوریه و عراق را از دیگر موضوعات مطرح در این دیدار عنوان نمود و گفت: خوشبختانه کشور اندونزی با ایران هم رای است و در حوزه حقوق بشر نیز رویکرد قابل قبولی دارد و آن ها نیز معتقد هستند که حل مسئله یمن و سوریه با راه کار و راه چاره سیاسی امکان پذیر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3373

به "تاکید خضری بر افزایش سطح روابط تجاری ایران و اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید خضری بر افزایش سطح روابط تجاری ایران و اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید