تخلف کم فروشی بنزین را باید برای پیگیری به شرکت پخش منعکس کرد

به گزارش مجله آزمون اول، زنگنه گفت: اگر تخلف کم فروشی بنزین در جایگاه ها وجود دارد باید به شرکت پخش فرآورده های نفتی انعکاس داد تا پیگیری کنند.

تخلف کم فروشی بنزین را باید برای پیگیری به شرکت پخش منعکس کرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی خبرنگاران، بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه نشست با رؤسا و استادان دانشگاه ها در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادی خبرنگاران، مبنی بر علت کم فروشی در پمپ بنزین ها، گفت: اگر تخلفی در این زمینه وجود دارد باید به شرکت پخش فرآورده های نفتی انعکاس داد تا پیگیری کنند.

او بیان کرد: کم فروشی در پمپ های بنزین، جرائمی از جمله قطع سوخت دارد اما تا جایی که امکان دارد این کار را انجام نمی دهیم چرا که برای مردم مشکل ایجاد می شود.

زنگنه اضافه کرد: اینگونه تخلفات در برخی جایگاه های عرضه سوخت اتفاق می افتد که مردم هم باید به آن توجه کنند.

او با اشاره به برنامه تولید گاز در کشور گفت: به زودی رکورد یک میلیارد مترمکعب را می شکنیم، هر چند مردم هم در مصرف کوتاهی نمی کنند.

زنگنه در ادامه به توسعه فاز 11 پارس جنوبی و برنامه احداث ایستگاه تقویت فشار اشاره کرد، اضافه کرد: کار توسعه فاز 11 توسط شرکت پتروپارس آغاز شده است.

وزیر نفت تاکید کرد: تا سرانجام دولت تولید اولیه ای از این میدان به خشکی آورده خواهد شد. برنامه ما برای تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز از این میدان است البته اگر بتوانیم تجهیزات را از خارج از کشور خریداری کنیم.

زنگنه اضافه کرد: در دریا مشکل ما فقط این نیست که توربین و کمپرسور بسازیم. کمپرسور را به راحتی می توانیم با استفاده از ظرفیت داخل بسازیم اما جنبه های دیگر هم دارد که باید همه با هم دیده شود.

وزیر نفت درباره تامین گاز نیروگاه ها نیز گفت: طراحی ما برای تامین گاز به این شکل است که ابتدا باید گاز خانگی، سپس گاز عمومی صنایع کوچک و عمده پتروشیمی ها صادرات تامین شود و در اولویت آخر ما نیروگاه ها قرار گرفته است بنابراین اولین جایی که زمانی با کاهش گاز روبرو می شویم باید قطعی داشته باشیم، نیروگاه ها هستند چون سوخت دوم دارند.

او اضافه کرد: در حال حاضر نیروگاه ها 170 میلیون واحد معادل مترمکعب یا لیتر سوخت مصرف می کنند که 70 میلیون مترمکعب گاز طبیعی و بقیه سوخت مایع است. با توجه به افزایش مصرف گاز بخصوص در بخش خانگی از نیروگاه ها خواستیم صادرات را نه تنها اضافه نکند بلکه کاهش دهند.

زنگنه درباره افزایش قیمت گازوییل هم اظهار کرد: فعلا درباره افزایش قیمت گازوییل برنامه ای به ما اعلام نشده است.

وی درباره احتمال برگزاری جلسه اضطراری کاهش قیمت نفت به دنبال شیوع ویروس کرونا نیز گفت: بعید است در این خصوص جلسه تشکیل شود فقط طبق روال اسفندماه یک جلسه فوق العاده خواهیم داشت.

وزیر نفت درباره پرداخت پول گاز از سوی عراق نیز گفت: این کشور برای گاز دریافتی پولی به ما نمی دهد.

این مقام مسئول درباره سهمیه بنزین نوروز نیز گفت: هنوز تصمیمی به وزارت نفت ابلاغ نشده است. در دولت و مجلس مباحثی مطرح شده اما هنوز نمی دانیم به نتیجه برسند یا خیر.

زنگنه درباره جایگزینی گاز به جای مازوت در نیروگاه ها هم اضافه کرد: اکنون هرچه گاز تولید می کنیم در بخش خانگی مصرف می شود. در حال حاضر بیش از 600 میلیون مترمکعب در بخش خانگی مصرف گاز داریم. بیش از 850 میلیون مترمکعب گاز به شبکه تزریق می شود که بیشترین میزان آن در منازل مصرف می شود.

وزیر نفت درباره اینکه آیا افزایش مصرف گاز به صادرات نیز لطمه زده، گفت: به دلیل افزایش مصرف گاز مسئله ای در صادرات به وجود نیامده اما به دلایل فنی صادرات به عراق کم شده است. در مورد صادرات گاز به ترکیه مسئله ای نداریم.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5783

به "تخلف کم فروشی بنزین را باید برای پیگیری به شرکت پخش منعکس کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلف کم فروشی بنزین را باید برای پیگیری به شرکت پخش منعکس کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید