ترمز ریزش قیمت نفت کشیده شد

به گزارش مجله آزمون اول، نفت عمده رشد قیمتی که شب گذشته تحت تاثیر نشانه های به تاخیر افتادن افزایش برنامه ریزی شده تولید اوپک پلاس به دست آورد را در معاملات روز سه شنبه حفظ کرد اما نگرانیهای عرضه و تقاضا فرایند افزایشی قیمتها را محدود کرد.

ترمز ریزش قیمت نفت کشیده شد

به گزارش خبرنگاران، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در دسامبر پس از افزایش 2.9 درصدی در شب گذشته، با 0.2 درصد افزایش، به 36 دلار و 89 سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژانویه پس از افزایش چهار درصدی در شب گذشته، روز جاری در 38 دلار و 98 سنت در هر بشکه ثابت بود.

بهای معاملات نفت در بورس انرژی بین المللی شانگهای پس از کاهش 1.2 درصدی روز گذشته، 4.9 درصد افزایش یافت و به 231.9 یوان در هر بشکه رسید.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز دوشنبه با تولیدکنندگان نفت روسیه به منظور گفت و گو درباره به تاخیر انداختن تسهیل محدودیت عرضه اوپک پلاس به مدت سه ماه، دیدار کرد. اوپک پلاس در هفته های اخیر با ضعیف شدن تقاضا همزمان با اوج گیری ابتلا به ویروس کرونا، اشاراتی به بازبینی برنامه افزایش تولید به میزان حدود دو میلیون بشکه در روز در ژانویه داشته است.

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا و آمریکا و همچنین افزایش تولید لیبی باعث شد قیمت نفت اوایل معاملات روز دوشنبه حداکثر شش درصد سقوط کند. جری وایر، رئیس هیات مدیره شرکت بازرگانی نفت ترافیگورا اظهار کرد که موج دوم پاندمی ویروس کرونا باعث خواهد شد تقاضای جهانی برای نفت به 88 تا 89 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند که بر مبنای آمار آژانس بین المللی انرژی، بیش از 10 درصد کمتر از سطح تقاضا در سال 2019 خواهد بود.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار آسیا اقیانوسیه در شرکت سی ام سی مارکتس در این باره گفت: اگر قرار باشد قیمتها تثبیت شوند، باید اقدامی از سوی تولیدکنندگان صورت بگیرد و اظهارات روسیه در این راستا بوده است. اما تقاضا در راس همه نگرانیها قرار گرفته است بنابراین افزایش قیمت روز دوشنبه ممکن است در فرایند نزولی قیمتهای نفت، موقتی باشد.

با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سه شنبه، انتظار می رود معاملات تا انتها هفته نوسانی بمانند. در این بین، چین نقطه امیدی برای تقاضای جهانی برای نفت مانده است. مقامات چینی سهمیه استفاده از نفت خارجی توسط پالایشگاههای خصوصی در سال میلادی آینده را به میزان بیش از 20 درصد افزایش دادند.

افزایش سهمیه واردات نفت چین که معادل حدود 823 هزار بشکه در روز است عمدتا به دلیل توسعه ظرفیت پالایش از سوی گروه پتروشیمی ژیجیانگ و گروه پترورشیمی شنگ هانگ بوده است. خرید نفت چین اخیرا افزایش پیدا کرده و معامله گران در آستانه تخصیص سهمیه های جدید واردات، به انبار کردن نفت در همه جا از روسیه گرفته تا آنگولا پرداخته اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، جدیدترین نظرسنجی حاکی از آن است که تولید نفت اوپک در اکتبر 470 هزار بشکه در روز نسبت به سپتامبر افزایش یافته و به 24.74 میلیون بشکه در روز رسیده است.

مجله تار و سه تار: مجله تار و سه تار، محفلی از هنر و ساز ایرانی بسازیم.

سفر به کیش: سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران را با ما دنبال کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 17884

به "ترمز ریزش قیمت نفت کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترمز ریزش قیمت نفت کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید