تصمیم عربستان برای فروش 50 میلیارد دلار سهام آرامکو

به گزارش مجله آزمون اول، خبرگزاری خبرنگاران-شرکت نفتی آرامکوی سعودی در حال برنامه ریزی برای عرضه نو سهم خود به ارزش 50 میلیارد دلار است.

تصمیم عربستان برای فروش 50 میلیارد دلار سهام آرامکو

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع سعودی گفت که شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی در پی فروش 50 میلیارد دلار از سهام خود است.

این روزنامه آمریکایی تاکید نمود که این شرکت نفتی دولتی با مشاوران خارجی درباره فروش اندازه بیشتری سهام در بازار عربستان سعودی و بعلاوه عرضه سهام در بازار کشورهایی مانند لندن، سنگاپور یا بازارهای سهام دیگر مذاکراتی داشته است.

منابع مطلع با استراتژی شرکت آرامکو تاکید نمودند که این شرکت در پی فروش 50 میلیارد دلار از سهام خود است که در ارزیابی های فعلی 2.5 درصد از سهام شرکت خواهد بود.

دولت عربستان سعودی در دسامبر سال 2019 نسبت به عرضه عمومی 1.725 درصد از سهام شرکت ملی نفت این کشور(آرامکو) در بورس ریاض اقدام کرد. این عرضه که بزرگ ترین خصوصی سازی تاریخ لقب گرفت، 29.4 میلیارد دلار عایدی، عاید دولت عربستان کرد. در ابتدا، هر سهم آرامکو 32 ریال سعودی(8.53 دلار) قیمت خورد تا ارزش جاری این شرکت به 1.7 تریلیون دلار برسد و این شرکت را به عنوان با ارزش ترین شرکت دنیا بدل کند.

بعلاوه غول نفتی عربستان (9 آوریل) گفت طی معامله ای به ارزش 12.4 میلیارد دلار، 49 درصد سهام دارایی های خط لوله آٰرامکو را به کنسرسیومی با موضوع شرکت آمریکایی گلوبال انرژی پارتنرز (EIG) واگذار نموده است.

تسنیم

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 33329

به "تصمیم عربستان برای فروش 50 میلیارد دلار سهام آرامکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم عربستان برای فروش 50 میلیارد دلار سهام آرامکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید