تغییر کاربری اماکن تاریخی واجد ارزش گیلان به حفظ آن&zwnjها یاری می&zwnjکند

به گزارش مجله آزمون اول، معاون میراث فرهنگی گیلان گفت: تبدیل اماکن تاریخی واجد ارزش به اماکنی نظیر بوتیک هتل، رستوران های سنتی از جمله راهکارهای حفظ و حمایت از آثار تاریخی استان است.

تغییر کاربری اماکن تاریخی واجد ارزش گیلان به حفظ آن&zwnjها یاری می&zwnjکند

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی گیلان، ولی جهانی در چهارمین نشست از سلسله نشست های هفته پژوهش که روز سه شنبه 18 آذر به صورت مجازی برگزار گردید، ضمن تأکید بر نقش آثار فرهنگی ناملموس در جذب جهانگردان، اقداماتی نظیر ارائه بسته های تشویقی، تبدیل اماکن تاریخی واجد ارزش به اماکنی نظیر بوتیک هتل، رستوران های سنتی و اقامتگاه های بوم گردی شهری را از جمله راهکارهای حفظ و حمایت از این آثار برشمرد.

او در ادامه به تشریح اقدامات اداره کل استان در راستای فرایند اجرایی شناسایی، ثبت و حفظ آثار ناملموس فرهنگی پرداخت.

آشفته پور مسئول پروژه های پایگاه پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی گیلان نیز ضمن ارائه توضیحاتی در مورد فرایند شناسایی و ثبت آثار ناملموس فرهنگی بر لزوم حفظ و حراست از این آثار معنوی تأکید کرد.

او با اشاره دو اثر ناملموس فرهنگی استان از جمله مراسم علم بندی ماسوله و تعزیه ضیابر، آثار ناملموس فرهنگی را ظرفیتی مهم در جذب جهانگرد معرفی کرد و از تمامی پژوهشگران، دانشجویان، سازمان های مردم نهاد و جوامع محلی دعوت کرد تا با اداره کل استان برای حفظ و حراست از این آثار مهم تاریخی همکاری نمایند.

مهدی میرصالحی مدیر گروه معماری و حفظ و احیای معاونت میراث فرهنگی گیلان و زهرا زوار موسوی جامعه شناس و پژوهشگر نیز از دیگر سخنرانان این وبینار بودند که به ارائه مطالبی در مورد حفظ و حراست از آثار طبیعی و آثار ناملموس فرهنگی و نقش آن ها در تداوم حس هویت در جوامع محلی پرداختند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 19374

به "تغییر کاربری اماکن تاریخی واجد ارزش گیلان به حفظ آن&zwnjها یاری می&zwnjکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر کاربری اماکن تاریخی واجد ارزش گیلان به حفظ آن&zwnjها یاری می&zwnjکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید