تنش در مرز انگلیس و فرانسه بالا گرفت

به گزارش مجله آزمون اول، هزاران راننده کامیونی که در سه روز گذشته به دلیل بسته شدن مرز بین انگلیس و فرانسه بیرون شهر مرزی دوو گرفتار و سرگردان شده اند، امروز چهارشنبه با ماموران پلیس دست به گریبان شدند.

تنش در مرز انگلیس و فرانسه بالا گرفت

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

معترضان که عموما اتباع غیر انگلیسی هستند و می خواهند کریسمس را کنار خانواده باشند خواهان عبور هرچه سریعتر از مرز فرانسه هستند.

بیش از دو هزار و 800 کامیون باری از یکشنبه گذشته بیرون شهر دُوِر در اتوبان ام 20 پشت مرزهای فرانسه صف کشیده اند. فرانسه در پی شناسایی گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس مرزهای خود را به روی مسافران از این کشور بست.

با این حال مقام های دو کشور دیشب درباره بازگشایی مرزها پیروز شدند به یک توافق اولیه دست پیدا نمایند.

گِرَنت شَپس وزیر حمل و نقل انگلیس در توییتی نوشت: پیشرفت خوبی داشتیم و در خصوص مرزها با دولت فرانسه به توافق رسیدیم. با این حال وزیر حمل و نقل فرانسه تاکید نموده تمام مسافرانی که از انگلیس برای ورود به این کشور دلیل موجهی دارند باید 72 ساعت قبل از سفر تست کرونا انجام دهند.

این بدین معناست که تمام رانندگان باید در روزهای آینده تست کرونا انجام دهند تا جواز خروج از انگلیس را دریافت نمایند. اینکه این عملیات چگونه انجام خواهد شد و دقیقا چقدر طول خواهد کشید هنوز معین نیست.

اسکای نیوز امروز گزارش داد که ارتش و سازمان ملی بهداشت قرار است از کیت های آزمایش کرونا استفاده نماینده که نتیجه آن سریع معین می گردد. با این حال وزیر حمل و نقل انگلیس پیش بینی نموده که این عملیات ممکن سه الی چهار روز زمان ببرد.

براساس توافق انجام شده مرز فرانسه از امروز به روی مسافرانی از انگلیس باز می گردد که آزمایش تست کرونا آن ها منفی باشد. این توافق تا ششم ژانویه 2021 معتبر و بعد از آن درباره تمدید یا توقف آن تجدید نظر خواهد شد.

سایر کشورهای اروپایی نیز پس از شناسایی گونه جدید و جهش یافته ویروس کرونا که گفته می گردد 70 درصد از نوع قبل سریع تر منتشر می گردد مرزهای خود را به روی انگلیس بسته اند.

این مساله نگران هایی را در زمینه تبادل کالا بین دو طرف ایجاد نموده و به همین دلیل، کمیسیون اروپا از کشورهای عضو اتحادیه خواسته تا محدودیت های مسافرتی با انگلیس را لغو نمایند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 18952

به "تنش در مرز انگلیس و فرانسه بالا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش در مرز انگلیس و فرانسه بالا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید