فراوری دو نوع واکسن و دو نوع دارو در پارک فناوری پردیس

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس پارک فناوری پردیس گفت: دو نوع واکسن و دو نوع دارو برای پیشگیری و درمان کرونا توسط شرکت های پارک فناوری پردیس فراوری شده که چهار مورد در مرحله آزمایش قرار دارند.

فراوری دو نوع واکسن و دو نوع دارو در پارک فناوری پردیس

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، مهدی صفاری نیا، رئیس پارک فناوری پردیس در نشست خبری تشریح اقدامات، برنامه ها و دستاوردهای فناورانه وزارت علوم و مجموعه های آموزش عالی در شرایط شیوع ویروس کرونا که بعد از ظهر امروز به صورت مجازی برگزار گردید، اعلام کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور پارک فناوری پردیس کوشش کرد تا از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان مستقر برای برطرف احتیاج جامعه استفاده کند. در این مدت 30 شرکت در حوزه خدمت رسانی به جامعه فعالیت داشتند و 18 شرکت محصولاتی فراوری می کردند که به صورت مستقیم در مبارزه با کرونا به کار می رفت.

وی اضافه نمود: سه شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس در حوزه فراوری تشخیص کیت کرونا فعالیت می نمایند. در حوزه درمانی نیز یک شرکت روی سلول های بنیادی مزانشیمی تحقیق و مطالعه انجام می دهد. یک شرکت پیروز به فراوری دو دارو برای درمان ویروس کرونا شده که در مرحله تست قرار دارند. بعضی از شرکت ها نیز در حوزه فراوری تجهیزات ICU و CCU فعال هستند. دو شرکت نیز واکسن کرونا فراوری نموده اند که در مرحله تست قرار دارند شرکت های دیگر نیز در حوزه فراوری مواد ضدعفونی نماینده و دستگاه های ضدعفونی نماینده فعالیت می کردند که بخشی از آنها به فعالیت قبلی خود بازگشته اند.

4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13545

به "فراوری دو نوع واکسن و دو نوع دارو در پارک فناوری پردیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری دو نوع واکسن و دو نوع دارو در پارک فناوری پردیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید