خبرنگاران روسیه و سوریه تحریم های یکجانبه آمریکا را محکوم کردند

به گزارش مجله آزمون اول، مسکو - خبرنگاران- سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه بکارگیری تحریم های یکجانبه و غیرقانونی علیه دمشق که شیوه معمول آمریکا و متحدانش شده است را محکوم کردند.

خبرنگاران روسیه و سوریه تحریم های یکجانبه آمریکا را محکوم کردند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت: لاوروف و مقداد در مسکو دیدار کردند و در این دیدار، دو طرف درخصوص سیر تحولات در سوریه و پیرامون آن گفتگو کردند.

در این دیدار همچنین پیشبرد فرایند حل و فصل سیاسی مسائل سوریه مطابق قطعنامه 2254 شورای امنیت از جمله فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه در مرکز توجه قرار داشت و در این رابطه لاوروف بر موضع اصولی روسیه مبنی بر حمایت از حق حاکمیت سوریه و یکپارچگی و تمامیت ارضی آن و حق قانونی مردم سوریه برای مشخص سرنوشت کشور خود تاکید نمود.

در بیانیه آمده است: وزیران خارجه روسیه و سوریه بر ضرورت ادامه کوشش ها برای حل مسائل مهم فراروی سوریه ازجمله مسائل انسانی در چارچوب مذاکرات آستانه تنها ساز و کار بین المللی برای یاری به حل و فصل مسائل سوریه که کارایی خود را اثبات نموده است، تاکید نمودند.

در این دیدار بر عزم مسکو و دمشق برای تحکیم روابط دوجانبه از جمله ادامه همکاریها در مبارزه با تروریسم تا نابودی کامل آن در سرزمین سوریه تاکید شد.

در این گفت وگو درخصوص تثبیت اوضاع سوریه در دوره پسابحران، به مساله بازسازی زیرساخت های اجتماعی و مالی این کشور توجه خاص شد. در این رابطه بر اهمیت کنفرانس بین المللی یاری به بازگشت مهاجران سوری که در ماه نوامبر با حمایت روسیه در دمشق برگزار گردید، تاکید شد.

دو طرف خاطرنشان کردند که هدف برگزاری این کنفرانس بین المللی، شروع فرایندی است که در مراحل بعدی همه کشورهای علاقه مند و سازمان های بین المللی مربوطه خواهند پیوست.

وزیران خارجه روسیه و سوریه بکارگیری تحریم های یکجانبه و روینمودهای سیاسی در مسائل مربوط به یاری های انسانی به سوریه و نیز حفظ حضور نیروهای نظامی خارجی غیرقانونی در این کشور را محکوم کردند.

لاوروف و مقداد در ادامه دیدار به هماهنگ کردن مواضع خود در مسائل مهم بین المللی و منطقه ای در چارچوب کوشش ها برای حفظ هماهنگی اقدامات وزارت خارجه روسیه و سوریه پرداختند.

وزارت خارجه روسیه در انتها بیانیه خود خاطرنشان نموده است که مسکو و دمشق معتقد به ضرورت تنظیم دستور کار سازنده و یکپارچه برای حل مسائل موجود در خاورمیانه از راههای سیاسی-دیپلماتیک و براساس موازنه منافع همه طرف های ذی نفع هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 19649

به "خبرنگاران روسیه و سوریه تحریم های یکجانبه آمریکا را محکوم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه و سوریه تحریم های یکجانبه آمریکا را محکوم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید