دانشمندان احتمال می دهند یکی از علل بیماری آلزایمر عبور پروتئین های سمی به وسیله خون از کبد به مغز باشد

به گزارش مجله آزمون اول، پروفسور جان مامو و همکارانش در دانشگاه کورتین با آزمایش موش ها یک راستا خونی مغزی یافتند که منجر به آغاز بیماری آلزایمر می گردد.

دانشمندان احتمال می دهند یکی از علل بیماری آلزایمر عبور پروتئین های سمی به وسیله خون از کبد به مغز باشد

به گفته دانشمندان استرالیایی، یکی از علل بیماری آلزایمر در عبور پروتئین های سمی به وسیله خون از کبد به مغز است.

مامو در بیانیه ای که به وسیله دانشگاه منتشر شد بیان نمود: در حالی که قبلاً می دانستیم که تجمع تدریجی رسوبات پروتئین آمیلوئید بتا در مغز یکی از ویژگی های اصلی این بیماری است، اما نمی دانیم که از کجا آمده اند و چرا در مغز رسوب نموده اند.

وی اضافه کرد: کار ما نشان می دهد که این پروتئین های سمی احتمالاً به لطف لیپوپروتئین ها، ذرات چربی موجود در خون به مغز می رسند.

شناسایی این جهت خون مغز مهم است، زیرا اگر سطوح لیپوپروتئین آمیلوئید در خون مدیریت گردد و از عبور آنها به مغز جلوگیری گردد، می توان از بیماری یا کند شدن حافظه جلوگیری کرد. این دانش نو در نهایت می تواند منجر به درمان های نوی گردد.

برای برقراری ارتباط کبد-خون-مغز در بروز این زوال عقل، محققان بر مطالعات قبلی تکیه کردند که نتایج آنها نشان می داد که بتا آمیلوئید از لیپوپروتئین های خارج از مغز ساخته شده است.

تیم استرالیایی در حال حاضر میخواهد به تحقیق خود ادامه دهد، اما معتقد است که کشف آنها نشان می دهد که وجود پروتئین های سمی در خون را می توان با رژیم غذایی هدفمند یا با داروهایی که حضور لیپوپروتئین آمیلوئید را کاهش می دهند، کنترل کرد و این گونه از پیشرفت بیماری آلزایمر جلوگیری کرد.

مغز حاوی میلیاردها نورون است. مشخصه آلزایمر وجود دو نوع پروتئین (آمیلوئید بتا یا تاو tau) است که از انتقال سیگنال ها بین این سلول های عصبی جلوگیری می نماید.

جزئیات این تحقیق در مجله منتشر شده است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 28839

به "دانشمندان احتمال می دهند یکی از علل بیماری آلزایمر عبور پروتئین های سمی به وسیله خون از کبد به مغز باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان احتمال می دهند یکی از علل بیماری آلزایمر عبور پروتئین های سمی به وسیله خون از کبد به مغز باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید