درسنامه آشنایی با دفاع مقدس ویژه دانشجویان علوم پزشکی تدوین شد

به گزارش مجله آزمون اول، معاون آموزشی وزارت بهداشت از تدوین و ابلاغ درسنامه آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس، ویژه دانشجویان علوم پزشکی و تصویب آن در شورای تعیین شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی اطلاع داد.

درسنامه آشنایی با دفاع مقدس ویژه دانشجویان علوم پزشکی تدوین شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی با اعلام این موضوع که درسنامه آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس، ویژه دانشجویان علوم پزشکی در حوزه معاونت آموزشی توسط کارگروهی تدوین شده گفت: آئین نامه، اهداف و سرفصل درس آشنایی با فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس ویژه دانشجویان علوم پزشکی در دویست و هجدهمین جلسه شورای تعیین شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی به تصویب رسید و جهت اجرا به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، دوران دفاع مقدس را یکی از گنجینه های ارزشمند انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این دوران علاوه بر تبلور رشادت ها، ایثار و اخلاق در بین زنان و مردان این مرز و بوم، یادآور کوشش های گروه های علوم پزشکی در جبهه های جنگ بوده و ضروری است ارزش های این دوران و همچنین تجربیات درمانی در این زمان در اختیار دانشجویان علوم پزشکی قرار گیرد.

وی به کوشش های تیم های علوم پزشکی در بیمارستان های صحرایی در طول دوران جنگ تحمیلی اشاره نمود و گفت: اقدامات درمانی و اعمال جراحی که توسط همکاران در این دوران صورت گرفت از موارد نادری است که ثبت آن می تواند در ارتقای دانش علوم پزشکی تاثیر بسزایی داشته باشد.

لاریجانی گفت: با هدف اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و همچنین انتقال تجارب همکاران در آن دوران، کارگروهی برای تدوین درسنامه آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس، ویژه دانشجویان علوم پزشکی در حوزه معاونت آموزشی تشکیل شد.

وی گفت: این کارگروه با برگزاری جلسات مختلف و بهره مندی از نظرات صاحبنظران در حوزه های مرتبط درسنامه را تدوین کرد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه این درس در 2 واحد به دانشجویان علوم پزشکی ارائه می گردد، اضافه نمود: شرایط تدریس این درس در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و سایر موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت بهداشت در دویست و هجدهمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی و با تاکید بر معارف و ارزش های بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت به تصویب رسید.

وی اعلام نمود: کسب مهارت تحلیل و بیان اهمیت دفاع مقدس و آشنایی با ادبیات مقاومت در سلامت و ارزش های فرهنگی و اخلاقی از اهداف تدریس این درس در دانشگاه های علوم پزشکی می باشد.

لاریجانی گفت: درس آشنایی با فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس اختیاری و ترجیحی است و همه دانشجویان رشته های علوم پزشکی در کلیه مقاطع اعم از کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) و دکتری تخصصی (PhD) مجاز به انتخاب و گذراندن آن با هماهنگی گروه آموزش مربوطه در دانشگاه یا موسسه آموزش عالی تابعه هستند.

وی توضیح داد: این درس در قالب دو واحد مجزا در دو نیمسال تحصیلی یا دو واحد پیوسته در یک نیمسال تحصیلی قابل ارائه خواهد بود و نمره مثبت این درس در کارنامه تحصیلی ثبت می گردد. همچنین یک واحد از دو واحد درس فوق می تواند در قالب پروژه تحقیقاتی و یا در قالب بازدید از مراکز بهداری دفاع مقدس یا مراکز بهداشتی درمانی مرتبط انجام گردد. جزئیات این موضوع تابع آئین نامه اجرایی داخلی هر مرکز آموزشی است که باید به تصویب شورای آموزش دانشگاه مربوطه برسد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3043

به "درسنامه آشنایی با دفاع مقدس ویژه دانشجویان علوم پزشکی تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درسنامه آشنایی با دفاع مقدس ویژه دانشجویان علوم پزشکی تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید