در دیدار پوتین و رئیس جمهور چین چه گذشت؟

به گزارش مجله آزمون اول، ایرنا نوشت: رئیس جمهوری روسیه در دیدار با همتای چینی خود بر توسعه همکاریهای راهبردی بین دو کشور در عرصه های مختلف تاکید کرد.

در دیدار پوتین و رئیس جمهور چین چه گذشت؟

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور جهان دیدن کنید.

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در دیدار با شیء جین پینگ رئیس جمهوری چین در کاخ کرملین اظهار کرد: دیدار شما از روسیه عنصری کلیدی در روابط روسیه و چین است.

وی با بیان اینکه این دیدار نه فقط اهمیت نمادین برای ما دارد، شرح داد: محتوای دیدار شما و مذاکرات دوجانبه از اهمیت بالایی برای دو کشور برخوردار است.

پوتین گفت که این دیدار به مناسبت هفتادمین سالگرد برقراری مناسبات دیپلماتیک بین مسکو و پکن برگزار می شود واتحاد شوروی یک روز پس از تأسیس کشور چین، آن را به رسمیت شناخت.

وی افزود: با مشارکت شما روابط روسیه و چین در سال های اخیر به سطح عالی و بی سابقه رسیده است و امیدواریم این روابط برای توسعه همکاری های بین ملت های دو کشور بکار گرفته شود.

پوتین در ادامه خطاب به رئیس جمهوری چین گفت: من و شما افزایش سطح مبادلات بازرگانی دو کشور به سطح 100 میلیارد دلار را هدف قرار داده بودیم و سال گذشته به 108 میلیارد دلار رسیدیم، امسال هم تاکنون نسبت به سال گذشته در این زمینه شاهد رشد هستیم.

رییس جمهوری روسیه گفت: اطمینان دارم این سفر تحرک جدید به روابط دو کشور خواهد بخشید.

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین نیز با اشاره به دیدارهای خود با همتای روسی در مناسبت ها و کشورهای مختلف از حضور پوتین در همایش طرح یک کمربند و یک جهت که در ماه آوریل در چین برگزار گشت، قدردانی کرد.

وی افزود: اتحاد جماهیر شوروی نخستین کشوری بود که چین را به رسمیت شناخت و روابط دو کشور آزمون های جدی را پشت سر گذاشته و هم اکنون به سطح عالی رسیده است.

شیء جین پینگ با بیان اینکه ملت های چین و روسیه مسئولیت بزرگی را در توسعه روابط دوجانبه بر دوش سران خود گذاشته اند، افزود: هیچ مرزی برای تکامل روابط دو کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: اطمینان دارم این دیدار به موفقیت های برجسته جدیدی منجر شود.

پوتین در ادامه دیدار از رئیس جمهوری چین برای سفر به روسیه به منظور شرکت در همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ قدردانی کرد.

ادامه این دیدار بدون حضور خبرنگاران در کاخ کرملین جریان دارد.

یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه روز گذشته اعلام کرده بود که در دستور کار دیدار ولادیمیر پوتین و شیء جین پینگ رؤسای جمهوری روسیه موضوعات مهم دستور کار بین المللی از جمله موضوع ایران، مساله کره شاقتصادی و بحران ونزوئلا واقع شده است.

23310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1485

به "در دیدار پوتین و رئیس جمهور چین چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دیدار پوتین و رئیس جمهور چین چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید