رایزنی آتن برای از سرگیری واردات نفت از ایران

به گزارش مجله آزمون اول، وزارت انرژی یونان با انتشار بیانیه ای گفت: آتن و تهران روز آدینه مذاکراتی را در مورد از سرگیری عرضه نفت به یونان انجام داده اند.

رایزنی آتن برای از سرگیری واردات نفت از ایران

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت انرژی یونان اظهار داشت: پس از لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران، آتن رایزنی هایی را برای از سرگیری واردات نفت از ایران شروع نموده است.

در این بیانیه آمده است: پانوس اسکورلتیس وزیر انرژی یونان و امیر حسین زمانی نیا معاون وزیر نفت ایران در مورد تقویت همکاری ها در بخش انرژی بین دو کشور گفتگو نموده اند.

این بیانیه اضافه کرد: طرف ایرانی بر آمادگی خود برای تعمیق روابط و توسعه همکاری های چند جانبه با یونان در زمینه های مالی و دیپلماتیک تاکید نموده است.

وزارت انرژی یونان اضافه کرد: در این نشست، دو طرف بر روابط محبت آمیز ایران و یونان تاکید کردند. علاوه بر رایزنی درباره از سرگیری عرضه نفت، مقام های رسمی دو کشور به گفتگو درباره صنعت گاز و منابع انرژی تجدیدپذیر پرداختند.

وزیر انرژی یونان گفت: یونان می تواند مانند یک پل بین ایران و اتحادیه اروپا باشد.

با اجرایی شدن رسمی برجام، برنامه های اتمی ایران در چارچوب مفاد توافقنامه هسته ای محدود و تحریم های شورای امنیت، آمریکا و اروپا علیه تهران لغو شده است.

10

منبع: تسنیم
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9287

به "رایزنی آتن برای از سرگیری واردات نفت از ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی آتن برای از سرگیری واردات نفت از ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید