رهبر حزب کارگر انگلیس خواستار برکناری جانسون و تشکیل دولت موقت شد

به گزارش مجله آزمون اول، رهبر حزب کارگر انگلیس از سران سایر احزاب خواست دولت کنونی را ساقط نموده و وی را به عنوان رئیس دولت موقت تا برگزاری انتخابات همگانی بپذیرند.

رهبر حزب کارگر انگلیس خواستار برکناری جانسون و تشکیل دولت موقت شد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس، از محافظه کاران مخالف بوریس جانسون نخست وزیر این کشور و سایر رهبران مخالفان خواست تا او را برکنار نموده و اجازه دهند دولتی موقت برای برگزاری یک انتخابات عمومی جدید تشکیل گردد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کوربین روز پنجشنبه به قانونگذاران پیشنهاد کرد از دادن رأی اعتماد به جانسون امتناع نمایند. او گفت حاضر است برای مدت زمان محدود پیش از انتخابات، نخست وزیری را بر عهده بگیرد.

کوربین گفت: دولت هیچ برنامه ای برای عدم توافق [با اتحادیه اروپا] ندارد و همه پرسی سال 2016 [خروج از] اتحادیه اروپا نیز برنامه ای برای عدم توافق نداشت.

وی اضافه نمود: بنابراین قصد دارم رأی عدم اعتماد [به جانسون] را برای اولین فرصتی که بتوانیم از پیروزیت آن اطمینان داشته باشیم، تنظیم کنم.

شماری از هم حزبی های محافظه کار جانسون و سران سایر احزاب اعلام نموده اند پیشنهاد کوربین را آنالیز خواهند کرد. با این حال جو سوینسون رهبر حزب لیبرال دموکرات مخالف با اجرای برگزیت گفت کوربین را فرد مناسبی برای ریاست دولت موقت نمی داند.

او گفت: ما با یک بحران ملی روبرو هستیم. ممکن است به دولتی اضطراری برای برطرف آن احتیاج داشته باشیم اما اگر جرمی کوربین واقعاً می خواهد این [طرح] پیروز گردد، یقیناً حتی اگر [انجامش] میسر گردد، [او] نمی تواند آن را رهبری کند.

از سوی دیگر گمان می رود طرح سوینسون که شامل دولتی ائتلافی به رهبری یکی از افراد سرشناس مجلس است، مورد قبول کوربین قرار نگیرد.

حزب کارگر در پاسخ به سخنان سوینسون از وی خواست درخصوص رد پیشنهاد کوربین تجدید نظر کند.

با این حال به نوشته روزنامه گاردین محافظه کاران مخالف با سیاست های جانسون در پاسخ به دعوت کوربین، طی نامه ای بیان داشتند: موافق این هستیم که اولویت مشترک همه ما باید همکاری در مجلس برای جلوگیری از اجرای برگزیت بدون توافق باشد و از دعوت شما برای بحث درخصوص راه های مختلف برای دستیابی به آن استقبال می کنیم.

این کوشش ها و نگرانی ها پس از آن شدت گرفته است که جانسون با کسب مقام نخست وزیری اظهار داشت با توافق یا بدون توافق با بروکسل، در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) کشورش اتحادیه اروپا را ترک خواهد نمود.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395 در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای سال جاری تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در خصوص وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد با شوک مالی و سیاسی شدیدی روبرو خواهد شد.

ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلیس سه بار توافق با اتحادیه اروپا را به مجلس ارائه کرد اما قانون گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد سال جاری با اعلام شکست کوشش هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اظهار داشت و در تاریخ هفتم ژوئن (17 خرداد) رسماً از سمت خود استعفا داد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2246

به "رهبر حزب کارگر انگلیس خواستار برکناری جانسون و تشکیل دولت موقت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر حزب کارگر انگلیس خواستار برکناری جانسون و تشکیل دولت موقت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید