رونق گردشگری عشایری گیلان در انتظار بازارچه ییلاقات

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران/گیلان مدیر امورعشایری گیلان گفت: با ایجاد بازارچه در ییلاقات شاهد رونق گردشگری عشایری در استان خواهیم بود.

رونق گردشگری عشایری گیلان در انتظار بازارچه ییلاقات

حسن همتی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه عشایر جزو هویت و تاریخ اقصی نقاط گیلان هستند، گفت: زندگی عشایری همراه با کوچ کمترین هزینه را برای کشور دارد و هر عشایر گیلانی گوشت مورد احتیاج 16 نفر را در جامعه فراوری می نماید.

وی اضافه نمود: گردشگری عشایری باید جامعه محور و در یک چهارچوب و یا الگویی باشد، ایجاد بازار در منطقه ییلاقات می تواند در رونق فروش محصولات و صنایع دستی زنان عشایر نقش موثری ایفا نماید.

کم رونقی گردشگری عشایری در گیلان

همتی ادامه داد: شرایط رونق گردشگری عشایری در گیلان چندان قوی نیست این در حالیست که عشایری گیلان هم محصولات باکیفیتی دارند و هم زندگی عشایری گیلان از جذابیت و زیبایی های زیادی برخوردار است.

وی توضیح داد: گلیم، شال، جوراب و... از جمله صنایع دستی عشایری گیلان است و علاوه بر این ترشیجات و دیگر محصولات غذایی به وسیله زنان عشایر تهیه می گردد.

همتی با بیان اینکه در حال حاضر عشایر محصولات خود را برای فروش به بازارهای شهر می برند، خاطر نشان کرد: ایجاد بازارچه در ییلاقات می تواند فروش این محصولات را برای عشایر استان تسهیل کند.

ثبت 1600 خانوار عشایی گیلان در سامانه عشایر کشور

مدیر امورعشایری گیلان گفت: آمار عشایر در گیلان 600 خانوار ثبت شده بود که با باز شدن سامانه عشایر کشور ثبت تعداد خانوارهای عشایری گیلان افزایش یافت و هم اکنون 1600 خانوار ثبت شده اند.

وی اضافه نمود: تالش، رودبار، رضوانشهر، شفت، املش، ماسال و سپس لنگرود و رودسر به ترتیب بیشترین از شهرستانهای دیگر جمعیت عشایری دارند.

همتی توضیح داد: 6650 نفر جمعیت ثبت شده گیلان است این درحالیست که بازهم جمعیت عشایری گیلان بیشتر است و باید 2 هزار نفر دیگر نیز در سامانه عشایری کشور از گیلان ثبت شوند.

راه مناسب از احتیاجهای اساسی عشایر گیلان

وی گفت: نبود جاده دسترسی مناسب و آب و برق از جمله مسائل عشایری گیلان است که برطرف این موانع منجر به ارتقای رفاه خانوارهای عشایری گیلان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 31163

به "رونق گردشگری عشایری گیلان در انتظار بازارچه ییلاقات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق گردشگری عشایری گیلان در انتظار بازارچه ییلاقات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید