فوت و فن تهیه مارمالاد آلبالو بدون دریافت هسته

به گزارش مجله آزمون اول، برای شما هم دریافت هسته آلبالو و ساعت ها وقت گذاشتن برای تهیه مربا آنقدر سخت است که هر سال عطایش را به لقایش می بخشید و این پرونده را با خریدن یک شیشه مربای آماده می بندید؟ حق دارید. هسته گیری آلبالو و پختن مربایش واقعا وقت گیر است، اما برای آماده کردن یک مارمالاد خانگی لعابدار و خوش عطر نه نیازی به جدا کردن هسته تک تک آلبالوها دارید و نه قرار است وقت زیادی را پای اجاق صرف کنید. تعجب نکنید! در این مطلب همه فوت و فن های پخت سریع و آسان خوشمزه ترین مارمالاد آلبالو را با شما درمیان می گذاریم.

فوت و فن تهیه مارمالاد آلبالو بدون دریافت هسته
  • مواد لازم برای تهیه مارمالاد آلبالو

آلبالو یک و نیم کیلو

شکر یک کیلو

پودر ژله آلبالو چهار قاشق غذاخوری

آب لیمو یک قاشق مرباخوری

  • طرز تهیه مارمالاد آلبالو

مرحله اول

آلبالوها را بشویید و چوب و برگشان را جدا کنید. سپس به آرامی با گوشت کوب کمی آنها را له کنید و در یک قابلمه لعابی لابه لایشان شکر بریزید. قابلمه را در یخچال بگذارید و حداقل سه ساعت برای آب انداختن آلبالوها صبر کنید.

مرحله دوم

آلبالوها را در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم به جوش بیاورید. در حین جوشیدن آنها را هم بزنید و کف رویشان را هم بگیرید. بعد از حدود 20 دقیقه که آلبالوها نرم شدند، شعله را خاموش کنید تا کمی از حرارت بیفتند. سپس یک صافی با سوراخ های گشاد (نه به اندازه ای که هسته از آن عبور کند) بردارید و مارمالاد ها را کم کم در صافی ریخته و با پشت قاشق آنها را بگردانید تا مایه مارمالاد در ظرف دیگری بریزد و هسته ها جدا شوند.

مرحله سوم

مایه را به قابلمه برگردانید و دوباره تا زمان غلیظ شدنش روی شعله ملایم بگذارید. پودر ژله را در آب جوش حل کنید و ژله را در مایه مارمالاد بریزید. البته برای تهیه مارمالاد آلبالو همواره به اضافه کردن پودر ژله یا ژلاتین نیازی ندارید، اما از نظر ما مارمالادهای ژلاتینی بافت خوشایندتری دارند.

برای پنج دقیقه، یعنی زمانی که مایه مارمالاد شبیه یک مایع شکری غلیظ و چسبناک در حال جوشیدن شد، به پخت ادامه دهید.

مرحله چهارم

آب لیمو را اضافه نموده و بعد از کمی هم زدن، شعله را خاموش کنید. یادتان نرود که مارمالاد بعد از خنک شدن غلیظ تر می گردد. حالا مارمالاد آلبالوی خوش طعم تان را در شیشه های تمیز و خشک بریزید و در یخچال بگذارید. بهتر است شیشه های کوچکی را انتخاب کنید و یکی از آنها را در یخچال، و باقی را در فریزر نگه دارید.

نکته

مارمالاد آلبالو به اندازه کافی خوش طعم و عطر هست و معمولا نیازی به اضافه کردن چیزی به آن ندارید، اما در صورت تمایل و برای تنوع دادن به طعم آن می توانید از کمی دارچین، جوز هندی، هل یا وانیل در پخت آن بهره ببرید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: کتاب کاله
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2147

به "فوت و فن تهیه مارمالاد آلبالو بدون دریافت هسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت و فن تهیه مارمالاد آلبالو بدون دریافت هسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید