محبوبیت من قربانی پیشبرد اصلاحات منفور مردم شد، تغییر سیاست های اروپایی آلمان در سایه تشکیل ائتلاف بزرگ

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: نخست وزیر پیشین ایتالیا با تاکید بر اینک محبوبیت من صرف پیشبرد اصلاحات منفور از نظر مردم ایتالیا شد، از تغییر سیاست های اروپایی آلمان در صورت تشکیل ائتلاف بزرگ در این کشور اطلاع داد.

محبوبیت من قربانی پیشبرد اصلاحات منفور مردم شد، تغییر سیاست های اروپایی آلمان در سایه تشکیل ائتلاف بزرگ

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماریو مونتی، نخست وزیر سابق ایتالیا در مصاحبه با نشریه دی سایت گفت که من محبوبیتی را که در ابتدای پیروزی ام در انتخابات ایتالیا داشتم صرف پیشبرد اصلاحاتی کردم که از نظر مردم منفور بود. به این ترتیب من طبیعتا محبوبیت خود را از دست دادم.

وی در ادامه از دلایل محبوبیت روزافزون صدر اعظم آلمان در کشورش به این نکات اشاره نمود که اولا وی در آلمان هیچ اقدام منفور از نظر مردم را در پیش نگرفته است. وی همچنین تقریبا همه چیز را درست انجام داده است. نتیجه انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور نشان می دهد که سیاست اروپایی وی یک موفقیت مطلق بود.

مونتی در ادامه گفت: اگر آلمان از ابتدا نقش فعال تری را علیه بحران یورو در یونان ایفا می کرد ما احتمالا زودتر بر این بحران غلبه می کردیم. در حالی که احزاب پوپولیسم افراطی ضد یورو تقریبا در همه کشورهای اروپایی همیشه با استقبال بیشتری روبرو می شوند، اما در آلمان این احزاب در حاشیه باقی مانده اند.

مونتی در بخش دیگری از این مصاحبه با تاکید براینکه مخالفت و مقاومت سرسختانه با هماهنگی اروپایی از ده سال پیش و قبل از بحران یورو آغاز شده است گفت: بعد از اینکه فرانسوی ها و هلندی ها در سال 2005 قرارداد لیسبون را رد کردند برای ما آشکار شد که مسئله هماهنگی و اتحاد اروپایی بدون دردسر پیش نمی رود.

وی در ادامه بر لزوم پرداختن بیشتر اروپاییان به مسئله ظهور و شکوفایی احزاب پوپولیسم ضد اروپایی در این اتحادیه تاکید نموده و در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این پرسش که به نظر شما سیاستهای اروپایی دولت جدید در آلمان چگونه به نظر می رسد گفت: من اعتقاد دارم که سیاست اروپایی آلمان شدیدا تغییر خواهد نمود. حداقل با شدت بیشتری در راستا اهداف بلند مدت کار می گردد. البته من نمی خواهم بگویم که سیاست اروپایی مرکل خوب نبود.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد که در صورت تشکیل ائتلاف بزرگ سیاه-قرمز (ائتلاف احزاب متحد دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی با سوسیال دموکرت ها) دو تا از مهمترین احزاب ملی اروپایی دیگر با هم مخالف نبوده بلکه شریک هم می شوند.

نخست وزیر سابق ایتالیا همچنین از سیاست های انریکو لتا نخست وزیر فعلی ایتالیا تمجید نموده و در بخش دیگری از این مصاحبه خاطر نشان کرد که من همچنان به عنوان عضوی از سنای ایتالیا باقی می مانم و وظیفه خود می دانم که طرح های جدیدی برای سیاست ایتالیا ارائه دهم. در حال حاضر من بیشتر به مسائل اروپایی می پردازم.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2662

به "محبوبیت من قربانی پیشبرد اصلاحات منفور مردم شد، تغییر سیاست های اروپایی آلمان در سایه تشکیل ائتلاف بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوبیت من قربانی پیشبرد اصلاحات منفور مردم شد، تغییر سیاست های اروپایی آلمان در سایه تشکیل ائتلاف بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید