مخالفت افغانستان و ادامه حصارکشی توسط ارتش پاکستان در امتداد خط دیورند

به گزارش مجله آزمون اول، مرکز تحقیقات نظامی انگلیس بیان کرد که ارتش پاکستان بیش از 500 کیلومتر خط دیورند با افغانستان را حصارکشی نموده و حدود 400 کیلومتر باقی مانده را نیز تا چند ماه آینده تکمیل خواهد نمود.

مخالفت افغانستان و ادامه حصارکشی توسط ارتش پاکستان در امتداد خط دیورند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، با وجود اعتراضات اقوام پشتون و مخالفت دولت افغانستان، نیروهای ارتش پاکستان در سالهای اخیر به ساخت تاسیسات نظامی در خط دیورند ادامه داده است.

مرکز تحقیقات نظامی انگلیس اخیرا در گزارشی خاطرنشان کرد که نیروهای ارتش پاکستان 500 کیلومتر حصار مرزی را در خط فرضی دیورند با افغانستان تکمیل نموده است.

این مرکز تحقیقاتی به نقل از مقامات پاکستانی نوشت: ارتش پاکستان در نظر دارد تا ظرف چند ماه آینده 400 کیلومتر باقی مانده از خط فرضی دیورند با افغانستان را نیز حصارکشی کند.

روند ساخت حصار مرزی و تاسیسات نظامی توسط ارتش پاکستان در امتداد خط دیورند با افغانستان از سال 2016 شروع شد که به درگیری های متعددی بین نیروهای دو کشور انجامید.

در این درگیری ها ده ها نظامی پاکستانی و بعضی نظامیان افغان کشته شدند. مرزهای دو کشور در مواردی مسدود شدند و تنش های جدی بین دو کشور از سر گرفته شد.

در چند سال گذشته با وجود کوشش های دیپلماتیک افغانستان، ارتش پاکستان به ساخت یکجانبه حصاری مرزی و تاسیسات نظامی در امتداد خط دیورند ادامه داده است.

حصار مرزی از میان روستاهای تقسیم شده می گذرد، جایی که افراد بسیار کمی پاسپورت دارند و مردم قبایل پشتون نشین نیز دیورند را نادیده می گیرند و به قومیت خود حساس هستند.

خط فرضی دیورند که در سال 1893 و دوران استعمار انگلیسی ها ترسیم شد تا کنون از سوی دولت افغانستان به عنوان مرزی رسمی دو کشور به رسمیت شناخته نشده است.

.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 809

به "مخالفت افغانستان و ادامه حصارکشی توسط ارتش پاکستان در امتداد خط دیورند" امتیاز دهید

1 کاربر به "مخالفت افغانستان و ادامه حصارکشی توسط ارتش پاکستان در امتداد خط دیورند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت افغانستان و ادامه حصارکشی توسط ارتش پاکستان در امتداد خط دیورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید