نزول شاخص بورس تهران پس از 2 هفته

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: امروز 12 تیر 1400 شاخص کل بورس پس از 10 روز کاری نزول کرد.

نزول شاخص بورس تهران پس از 2 هفته

به گزارش خبرنگاران ، در معاملات اولین روز هفته شاخص کل بورس 10 هزار و 923 واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و 246 هزار واحد رسید.

ریزش شاخص ها

امروز از ابتدای معاملات فرایند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی حدود 2 هزار واحد رشد کرد. اما پس از آن با افزایش عرضه های بازار شاخص کل فرایند نزولی پیدا کرد و در خاتمه معاملات شاخص کل نسبت به روز چهارشنبه 10 هزار و 923 واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و 246 هزار و 55 واحد رسید.

شاخص هم وزن هم در خاتمه معاملات امروز نزول کرد و هزار و 330 واحد نسبت به روز چهارشنبه پائین آمد و در رقم 382 هزار و 848 واحد ایستاد. بعلاوه شاخص کل فرابورس 23 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار و 111 واحد رسید.

دو سمت سبز و قرمز بازار

در خاتمه معاملات روز شنبه، 170 نماد رشد قیمت داشتند که 109 نماد بورسی و 61 نماد فرابورسی بودند. بعلاوه 280 نماد کاهش قیمت داشتند که 204 نماد بورسی و 76 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 37 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 61 درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی

در اولین روز کاری هفته ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 348 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وتجارت (بانک تجارت) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 38 میلیارد تومان بود. پس از وتجارت، فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز نمادهای فولاد، شستا و فملی بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند و سه نماد نوری، پارس و شفن نمادهای عظیم بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش ترین نمادهای بورس ولکار صدرنشین است و ومدیر و برکت در رتبه های بعدی هستند. در فرابورس هم لطیف، کرمان و شصدف پرتراکنش ترین نمادها هستند.

امروز قیمت سهام تمام نمادهای گروه شرکت های چند رشته ای صنعتی از جمله شستا، وغدیر، وصندوق، وبانک و وامید کاهش یافت و این گروه یکپارچه قرمزپوش شد.

بعلاوه قیمت سهام اغلب نمادهای گروه های فراورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای (مثل شپنا، شبریز، شتران و شسپا) و بانک ها و موسسات اعتباری (مثل وبملت، وتجارت، وبصادر، وپارس، ونوین، وملل و وپست) کاهش یافت.

افزایش ارزش مازاد عرضه بازار

در خاتمه معاملات امروز ارزش صف های خرید نسبت به خاتمه روز چهارشنبه 51 درصد کاهش یافت و در رقم 214 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف های فروش هم 23 درصد افزایش یافت و هزار و 115 میلیارد تومان شد.

شرکت محصولات کاغذی لطیف (با نماد معاملاتی لطیف) با صف خرید 140 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار نهاده شد. پس از لطیف، نمادهای وتوصا (سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران) و ولکار (لیزینگ کارآفرین) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش هم به خزر (فنرسازی زر) تعلق داشت که در خاتمه معاملات صف فروش 67 میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، غدام (خوراک دام پارس) و ثالوند (سرمایه گذاری مسکن الوند) بیشترین صف فروش را داشتند.

افزایش ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 8 هزار و 470 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز چهارشنبه 0.17 درصد افزایش یافته است. بعلاوه ارزش معاملات خرد با رشد 1.7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 542 میلیارد تومان رسید.

برکت و کرمان صدرنشین بورس امروز

در معاملات امروز برکت (شرکت دارویی برکت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را هم به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 395 میلیارد تومان بود.

پس از برکت، شستا بیشترین ارزش معاملات را داشت و نوری رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد کرمان و شپنا در رتبه های بعدی بیشترین ارزش معاملات نهاده شدند.

در جدول حجم معاملات امروز هم کرمان (سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان) با تعداد یک میلیارد و 66 میلیون و 418 هزار و 545 سهم در صدر نهاده شده است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار نهاده شد و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. خگستر و وتجارت هم در رتبه های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد

انوار بلاگ: انوار بلاگ | انجمن و وبلاگ های انوار

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 27247

به "نزول شاخص بورس تهران پس از 2 هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نزول شاخص بورس تهران پس از 2 هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید