هیئت مدیره استقلال استعفا را به زندان ترجیح داد، وزارتخانه به پای فتح الله زاده بیفتد، می دانند ساختمان گیتی کجا بود؟

به گزارش مجله آزمون اول، معاون اسبق باشگاه استقلال گفت: وقتی هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه به هیچ وجه با هم تفاوت نداشته باشند بهترین تصمیم عدم همکاری با یکدیگر است.

هیئت مدیره استقلال استعفا را به زندان ترجیح داد، وزارتخانه به پای فتح الله زاده بیفتد، می دانند ساختمان گیتی کجا بود؟

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، استعفای دسته جمعی مدیران باشگاه استقلال در اعتراض به برخی اقدامات مدیر عامل این مجموعه، موج جدیدی از نگرانی را بین هواداران استقلال ایجاد کرده است. بهرام امیری به شرایط عجیب و بحرانی استقال واکنش نشان داده است که در زیر می خوانید:

استعفا بهترین تصمیم بود

بهرام امیری ابتدا درباره موضوع استعفای هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: وقتی مدیرعامل با هیئت مدیره هیچ جوره تفاهم ندارند این بهترین تصمیم است. هنگامی که تصمیمات از جای دیگری گرفته می شود و فقط زندان رفتن و درگیری با بدهی های مالی و مسائل اداری برای اعضای هیئت مدیره باقی می ماند قطعا این بهترین راه حل برای خلاص شدن از این شرایط است.

مدیرعامل باید با باشگاه هماهنگ باشد نه وزارت

معاون اسبق استقلال اضافه کرد: وقتی مدیرعامل باشگاه همه کارهایش را با وزارت ورزش هماهنگ می کند، کار به مشکل بر می خورد و این در حالی است که مدیرعامل باید مجری مصوبات هیئت مدیره در باشگاه باشد.

نباید دنبال علاج موقت رفت

معاون اسبق باشگاه استقلال شرح داد: با این شرایطی که استقلال در لیگ برتر دارد هیچ شانسی برای قهرمانی وجود نخواهد داشت. در جام حذفی هم باید خوش شانس باشد تا یکی دو مرحله بالا بیاید و شاید قهرمان شود! به همین علت به نظر من بهتر است به جای امیدوار شدن به اتفاقات کوتاه مدت، شرایط باشگاه هر چه سریعتر تعیین شود تا تیم بتواند در این برهه خوب یارگیری کند تا در دور بعدی مسابقات لیگ قهرمانان با قدرت وارد شود. رفتن دنبال اما و اگرها در این شرایط حاصلی جز اتفاقات هفت هشت سال اخیر نخواهد داشت.

استقلال نیاز به تقویت دارد

امیری در این باره که مدیران باشگاه در بخشی از استعفانامه خود به موضوع صحبت های مربوط به تمدید قرارداد با مددی پیش از حضور تیم استقلال در لیگ قهرمانان اشاره کرده بودند، گفت: من درمورد تک بازیکن صحبت نمی کنم. دیاباته، قائدی، میلیچ یا هر بازیکن دیگری بالاخره قراردادشان تمام می شود. بحث بر سر این است که ما غیر از این بازیکنان در برخی پست ها هم ضعف داریم و باید با جذب بازیکنان خوب آنها را از بین ببریم.

مدیریت با پول این و آن، مدیریت نیست

وی اضافه کرد: در گذشته ثابت شده که با حضور مدیران کاربلدی مانند آقای فتح الله زاده برنامه ریزی روی فصل جابجایی به گونه ای بود که استقلال همواره مدعی قهرمانی بود. مدیریت این نیست که ما با پول نامداری یا دیگران کاری انجام بدهیم و نام خودمان را مدیر بگذاریم.

نمی دانند سال 81 قهرمان پایه های ایران بودیم!

مدیر اسبق تیم های پایه باشگاه استقلال تاکید کرد: چرا اینقدر اتفاقات معمولی در تیم های پایه را در بوق و کرنا کردند؟ ما در سال 81 در رده جوانان و امیدها قهرمان ایران شدیم. یعنی از تهران گذشته بودیم. 16 بازیکن پایه ما در تیم های ملی پایه فیکس بودند و 64 بازیکن پایه استقلال در لیگ برتر فوتبال بازی کردند. اما این قبیل افتخارات را اصلاً به حساب نمی آوردیم که این افراد امروز این چنین به آنها می بالند و آن را در بوق و کرنا می کنند.

جوانان استقلال را به کره جنوبی دعوت می کردند

امیری ادامه داد: آن زمان تیم امید استقلال را به خارج کشور دعوت می کردند تا به نام حریف تدارکاتی بازی کند. تیم جوانان استقلال در تورنمنت کره جنوبی شرکت می کرد. اینها از نظر من که در آن مقطع کنار 35 سمتی که در باشگاه داشتم مدیر تیم های پایه هم بودم کوچکترین شان بود.

از پایه ها کاپیتان تیم ملی تحویل دادیم

امیری درباره فعالیت تیم های پایه باشگاه گفت: ما این همه بازیکن را با 10 توپ چهل تیکه پاره و پوره آن هم در زمین مرغوبکار تحویل لیگ و تیم های ملی می دادیم. آندرانیک تیموریان که کاپیتان تیم ملی ایران بود، مجتبی جباری، وحید طالب لو، امیرحسین صادقی، پیروز قربانی، میثم منیعی، خسرو حیدری و خیلی های دیگر همه از پایه تیم های استقلال می آمدند. اینها همه به مدیریت باشگاه ربط داشت.

وزارتخانه باید به دست و پای امثال فتح اله زاده بیافتد

امیری اضافه کرد: الان مدیریت باشگاه استقلال و شرایط این مجموعه طی سالهای گذشته به جایی رسیده که کل سهمیه استقلال در تیم ملی فقط یک مهدی قایدیاست. همین چند سال پیش فتح الله زاده کاپیتان تیم ملی، جواد نکونام را به استقلال آورد. آنهایی که این مدیران را نمی شناسند بهتر است درباره امثال اولیایی و قریب اطلاعاتشان را به روز کنند و ببینند اینها چقدر برای استقلال تلاش کردند. باید بنشیند و در این باره تحقیق کنند. به خدا من جای مسئولان وزارت ورزش بودن به دست و پای یکی مثل فتح الله زاده می افتادم تا در این باشگاه مدیریت کند. فتح الله زاده اگر برای استقلال هزینه می کرد در عوض پنج برابرش جام می آورد. بیشتر از نیمی از جام های موجود در تالار افتخارات باشگاه مربوط به همان دوران تیم های پایه استقلال است. این ها برای ما چیزی نبود.

همه توان مددی همین است

وی گفت: امروز باشگاه استقلال مدیرعامل ندارد. اصلاً جایگاه ها تعیین نیست معاونت ها معین نشده اند. برای همین است که افرادی مانند فکری و مجیدی می آیند و می سوزند و می فرایند. مددی کجای فوتبال بوده که الان از او توقع داریم استقلال را قهرمان کند؟ او همه توانش همین است.

عضو هیئت مدیره باید دنبال بازیکن باشد؟

امیری شرح داد: امروزه نگاهی به اعضای هیئت مدیره باشگاه بکنید و آنها را با افرادی همچون آقایان آقا محمدی، ایروانی، امیدوار رضایی، تاجرنیا، قریب، اولیایی، فتح الله زاده، میرولد و امثالهم مقایسه کنید. نام این افراد به اندازه ای بزرگ بود که بازیکن جرأت نمی کرد برود و آنها را ببیند. حالا امروز عضو هیئت مدیره به تمرین می رود تا کنار بازیکنان عکس بگیرد.

عاشقی با مدیر شدن فرق دارد

امیری اضافه کرد: عاشقی و مدیریت هیچ ربطی به هم ندارند. در دوران حضور مدیران قبلی هم افرادی مانند ابزارچی ها، اصفهانی ها، دباغ ها، شفیع زاده ها و... کنار استقلال بودند و به عشق این تیم کمک مالی هم می دادند اما هرگز به خودشان اجازه نمی دادند در امور مدیریتی دخالت کنند.

از سال 69 در استقلال بودم که حرف می زنم

مسئول قدیمی استقلال گفت: این افرادی که امروز در استقلال هستند آیا می دانند ساختمان گیتی کجا بود؟ من اگر در این باره صحبت می کنم از سال 69 معاونت باشگاه را تجربه کرده ام. همین تازگی امیرارسلان مطهری را بدون سروصدا و بوق و کرنا با کمترین عدد و رقم به استقلال آوردم و این پسر در همان بدو ورود دو گل به پرسپولیس زد ولی دوستان دیگر چه کردند؟ شکایت پشت شکایت از نساجی، فولاد، ماشین سازی و غیره رسید. متأسفانه افرادی مانند سعادتمند که اینکاره نبودند در باشگاه همه چیز را از بین برده اند.

روزنامه خبر ورزشی

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 26678

به "هیئت مدیره استقلال استعفا را به زندان ترجیح داد، وزارتخانه به پای فتح الله زاده بیفتد، می دانند ساختمان گیتی کجا بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت مدیره استقلال استعفا را به زندان ترجیح داد، وزارتخانه به پای فتح الله زاده بیفتد، می دانند ساختمان گیتی کجا بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید