واکسن کرونا؛ مناسبات مسکو- کاراکاس محکم تر می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، معاون اجرایی ونزوئلا با تاریخی خواندن لحظه ورود اولین گروه واکسن روسی به این کشور آمریکای جنوبی در روز گذشته (آدینه)، تاکید نمود که همکاری های تنگاتنگ مسکو - کاراکاس در زمینه بهداشت به بالاترین سطح خود رسیده است.

واکسن کرونا؛ مناسبات مسکو- کاراکاس محکم تر می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

نشریه ونزوئلایی اولتیماس نوتیسیاس به نقل از دلسی رودریگس معاون اجرایی رئیس جمهوری این کشور نوشت: دیروز (آدینه) اولین گروه واکسن روسی اسپوتنیک 5 که در سومین مرحله آزمایش های بالینی است به ونزوئلا رسید.

دلسی رودریگس با بیان اینکه این رویداد، لحظه ای تاریخی برای سرزمین ماست، اضافه کرد: ونزوئلا اولین کشور قاره آمریکا در دریافت واکسن روسی برای مقابله با کووید-19 خواهد بود. این اقدام نتیجه ارتباط دائم و همکاری هایی است که ونزوئلا با فدراسیون روسیه داشته است.

معاون اجرایی ونزوئلا در مقایسه این واکسن روسی با موارد مشابه واکسن های فراوریی ضدّ کرونا گفت: اسپوتنیک 5 در مقایسه با دیگر واکسن های تحت آزمایش با طول عمر کوتاه، واکسنی است که با ایجاد دوره ایمنی طولانی مدت تا حدود دو سال و همچنین به دلیل اینکه براساس آدنوویروس انسانی ساخته شده، واکسنی مطمئن شناخته شده است.

این مقام ارشد ونزوئلا همچنین اعلام نمود که به لطف همکاری های راهبردی مسکو-کاراکاس در تامین نیازهای مردم و فراوری این واکسن در ونزوئلا مشارکت خواهیم کرد.

رودریگس با اشاره به همکاری های تنگاتنگ روسیه و ونزوئلا در زمینه بهداشت یادآور شد: قبلا مقدار انبوهی دارو و تست های پی سی آر کرونا دریافت نموده بودیم و امروز با ورود اولین گروه این واکسن ها به بالاترین سطح همکاری ها دست یافته ایم.

از سوی دیگر، کارلوس آلواردو وزیر بهداشت ونزوئلا اطلاع داد که دوهزار نفر در این مرحله آزمایشی واکسن دریافت خواهند کرد و بلافاصله با برقراری ارتباطات لازم با کشور روسیه، فراوری این واکسن در کشور شروع خواهد شد.

براساس آخرین اطلاعات وزارت بهداشت این کشور آمریکای جنوبی، با ثبت 791 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا و 19 نفر فوتی، میزان مبتلایان ونزوئلا به 76 هزار و 820 نفر رسیده که 67 هزار و 216 نفر آنها (یعنی 87 درصد مبتلایان) بهبود یافته و 643 نفر از آنها جان باخته اند و 8 هزار و 961 نفر نیز تحت درمان هستند.

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه سه هفته قبل، از صدور یکصد میلیون دوز واکسن کرونای روسی (از نوع اسپوتنیک-5) به کشورهای آمریکای لاتین اطلاع داده بود.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا نیز پیش تر اعلام نموده بود اولین نفر در کشورش خواهد بود که واکسن کرونای فراوری روسیه (اسپوتنیک-5) را دریافت می نماید. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16427

به "واکسن کرونا؛ مناسبات مسکو- کاراکاس محکم تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا؛ مناسبات مسکو- کاراکاس محکم تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید