خاتمه قرنطینه و آغاز بازگشایی مدارس و رستوران ها ، سوئد ترامپ و علم را به چالش کشید

به گزارش مجله آزمون اول، همزمان با ادامه یافتن قرنطینه در تقریبا تمام اروپا و جهان، سوئد حساب خود را از دیگران جدا کرد و به بسته ماندن مدارس، رستوران ها، کافه ها و زمین های بازی بچه ها پایان داد.

خاتمه قرنطینه و آغاز بازگشایی مدارس و رستوران ها ، سوئد ترامپ و علم را به چالش کشید

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، هر چند شکستن قرنطینه و خروج از خانه برای بسیاری از مردم دنیا جریمه های سنگین و زندان در پی دارد، مردم سوئد می توانند بدون نگرانی از شیوع کرونا از خانه ها بیرون بروند، راهی مدرسه شوند، غذا را در رستوران بخورند و بچه ها را به گردش در زمین های بازی دور و نزدیک ببرند. آنچه این کشور منطقه اسکاندیناوی در زمانه بحران کرونا انجام می دهد، شبیه شنا کردن خلاف جریان آب است.

رویکرد پرحاشیه دولتمردان سوئدی به فرآیند مبارزه با کرونا چنان جنجالی بود که توجه دانلد ترامپ را هم برانگیخت. رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این اقدام سوئد گفت: سوئد این کار را کرد. نام آن را گذاشته اند مهار گله ای. سوئد ضربه ای بسیار بسیار بد می خورد. این در حالی است که دولت سوئد از درست بودن سیاست خود در شکستن قرنطینه و کاربردی بودن آن به شدت اطمینان دارد و در هر حال آن را ادامه خواهد داد.

آن لینده، وزیر امور خارجه سوئد روز چهارشنبه به تلویزیون این کشور گفت: آقای ترامپ اساسا در اشتباه است که فکر می کند سوئد در حال پیاده کردن سیاست مهار گله ای است. اینکه بیشتر مردم به کرونا مبتلا شوند و دولت صرفا به درمان آسیب پذیرها برسد. راهبرد سوئد این است که قرنطینه را برداریم و از این پس بیش از هر چیز بر مسئولیت پذیری مردم در رعایت کردن اصول بهداشتی تکیه کنیم.

این در حالی است که بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، تا نهم آوریل (دو روز پیش) تعداد مبتلایان به کووید-19 در سوئد به 9141 و آمار قربانیان به 793 نفر رسیده بود. با این حال، سوئدی ها پیش تر صرفا به افراد بالای 70 سال توصیه کرده بودند در خانه بمانند اما اجرا نشدن قانون قرنطینه عمومی باعث شد رفت و آمد به خانه سالمندان قطع نشود و همین امر به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا انجامید.

از سوی دیگر، کارشناسان و مسئولان سازمان بهداشت دنیای هم به رویکرد سوئدی ها در مهار کرونا چندان خوش بین نیستند و احتمال می دهند باز شدن مکان های عمومی و جمع شدن مردم کنار هم باعث جهش ناگهانی آمار مبتلایان و قربانیان کووید-19 شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9669

به "خاتمه قرنطینه و آغاز بازگشایی مدارس و رستوران ها ، سوئد ترامپ و علم را به چالش کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه قرنطینه و آغاز بازگشایی مدارس و رستوران ها ، سوئد ترامپ و علم را به چالش کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید