پرواز بوئینگ 737 در برخی ایرلاین های جهان ممنوع شد

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، با دومین سقوط مرگبار یک بوئینگ 737 مکس 8 ظرف 5 ماه اخیر، تعدادی از شرکت های هواپیمایی جهان را مجبور کرد آخرین مدل یکی از محبوب ترین جت های مسافربری جهان را زمین گیر کنند.

پرواز بوئینگ 737 در برخی ایرلاین های جهان ممنوع شد

تراژدی روز یکشنبه، که 6 دقیقه پس از تیک آف از پایتخت اتیوپی، آدیس آبابا، در جهت رفت به نایروبی کنیا رخ داد، جان 157 نفر را گرفت.

این سقوط در حالی رخ داد که کمتر از 5 ماه پیش، در ماه اکتبر، یک هواپیمای جدید 737 مکس 8 دیگر، که به هواپیمایی لایون ایر اندونزی تعلق داشت، تنها 13 دقیقه پس از برخاستن از جاکارتا، در دریای جاوا سقوط کرد و 189 نفر مسافر آن، جان خود را از دست دادند.

روز دوشنبه، وزارت حمل ونقل اندونزی، بیان نمود پرواز تمام هواپیماهای 737 مکس 8، موقتاً در تمام خطوط هوایی این کشور ممنوع است.

در همین زمان گروه شرکت های هواپیمایی اتیوپی هم با اشاره به موارد احتیاطی، پرواز 4 هواپیمای 737 مکس باقی مانده در ناوگان خود را ممنوع بیان نمود.

شرکت کیمن ایرویز، که در ناوگان خود هواپیمای دارای چندین 737 مکس 8 می باشد، پس از این حادثه موقتاً پرواز این جت ها را ممنوع کرد، درحالی که کره جنوبی بازرسی ویژه ای از این هواپیما را آغاز کرد.

روز دوشنبه، سازمان هواپیماهای مسافربری مغولستان هم از همین روند تبعیت کرد. این سازمان بیان نمود که به هواپیمایی ملی این کشور، دستور داده است تا فعالیت هواپیماهای 737 مکس 8 را تعلیق کند.

در همین زمان مدیرعامل رویال ایر مراکش هم بیان نمود که تمام پروازهایی این جت را تعلیق کرده است.

بوئینگ 737 یکی از مورد اعتمادترین هواپیماها بود و پرفروش ترین هواپیما در صنعت هوانوردی به شرکت های هواپیمایی بوده است.

گزارشات حاکی از این است که این شرکت آمریکایی از سال 2017 تا کنون بیش 5000 سفارش ساخت و خرید این هواپیما را به دست آورده است. این هواپیما از ابتدا برای پروازهای کوتاه و برد متوسط مورد استفاده قرار می گرفت. بیش از 300 بوئینگ 737 مکس توسط حدود 30 شرکت هواپیمایی جهان در حال استفاده هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 824

به "پرواز بوئینگ 737 در برخی ایرلاین های جهان ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز بوئینگ 737 در برخی ایرلاین های جهان ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید