پشت پای واکسن کرونا به طلا

به گزارش مجله آزمون اول، پس از آنکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گزارشی اعلام نمود این کشور برای اولین بار در دنیا پیروز به کشف واکسن بیماری مرگبار کرونا شده است و حتی یکی از دختران وی این واکسن را تجربه نموده است، بهای دنیای طلا با افت شدیدی روبرو شد.

پشت پای واکسن کرونا به طلا

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از رویترز، فلز زرد بلافاصله به انتشار خبر ساخت واکسن کرونا توسط روسیه واکنش نشان داد و به پایین تر از دو هزار دلار سقوط کرد.

گزارش ها نشان می دهد، در معاملات انجام شده در روز چهارشنبه هر اونس طلا به یک هزار و 900 دلار سقوط نموده است. این رقم در مقایسه با معاملات انجام شده در روز آدینه با کاهش 140 دلاری روبرو شده است.

بهای طلا در بازار های آمریکا نیز با 2 درصد کاهش به یک هزار و 872 دلار و 19 سنت رسیده است که کمترین رقم معامله شده در در سه هفته گذشته به شمار می آید.

پوتین دیروز (سه شنبه) بیان کرد نخستین واکسن کرونا در روسیه ثبت شده است.

به گفته وزیر بهداشت روسیه، واکسن کرونا در مرکز گمالایا و بر پلتفرم تعیین ساخته شده و قرار است بر این پایه 6 واکسن دیگر ساخته گردد.

این در حالی است که به درخواست یک انجمن پزشکی از وزارت بهداشت روسیه خواسته شده بود، به دلیل تعیین نشدن ابعاد مخاطرات احتمالی این واکسن، کار ثبت رسمی آن را به تاخیر بیندازد.

براساس گزارش خبرگزاری دولتی تاس روسیه، در گزارش رسمی سایت ثبت رسمی دارو در روسیه، مقابل واکسن کرونا نوشته شده است که اول ژانویه سال آینده (دیماه سال جاری) این واکسن در دسترس مردم قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15006

به "پشت پای واکسن کرونا به طلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پای واکسن کرونا به طلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید