چرا نگران آرات هستم

به گزارش مجله آزمون اول، آرات حسینی 6 ساله که در اینستاگرام از پرمخاطب ترین بچه ها دنیا است این روز ها از تبلیغ دندانپزشکی تا کنسرت را می پذیرد. آرات ابتدا به خاطر حرکات ژیمناستیکی که انجام می داد به شهرت رسید و سپس با ورود به عرصه فوتبال فالوئر های میلیونی پیدا کرد. پدر او نقش اول را در حواشی ایجادشده برای پسرش ایفا می نماید. یک روز به دلیل اینکه علی کریمی برای آرات کامنت نگذاشته به کریمی می تازد و روز دیگر فضا را مهیا می نماید تا آرات با تتلو لایو بگذارد.

چرا نگران آرات هستم

درحالی که بسیاری از حرکات آرات به وجد آمده اند، واکنش امیررضا خادم قهرمان دنیا و المپیک قابل تأمل است. او که خودش ورزش را از سن پایین آغاز نموده و روی سکوی المپیک هم ایستاده، در استوری اینستاگرام نوشت: خدا عاقبت این بچه را به خیر کند.

خادم، مدرک کارشناسی تربیت بدنی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکترای مدیریت دولتی دارد، در 18 سالگی توانسته در بالاترین سطح مسابقات ورزشی (المپیک 1988 سئول) حضور داشته باشد و 2 مدال برنز المپیک و 2 مدال دنیای (طلا و برنز) در کارنامه ورزشی خود دارد.

از خادم درباره استوری چند وقت پیشش درباره آرات پرسیدیم؛ اگر از منظر علمی، تجربی و حتی اعتقادی هم به مسئله نگاه کنید می بینید که گفته شده بچه تا 7 سالگی باید آزاد باشد و به نوعی کودک تا 7 سالگی فرمانده خانه است. در مبحث علمی هم می بینید که آموزش از 7-6 سالگی آغاز می گردد، چون تا 7 سالگی بچه آزاد است و درست نیست باید نبایدی برای او تعریف گردد. این باید و نباید ها حتما در ورزش نیست، می تواند حفظ متون در قالب کار فرهنگی هم باشد. تا جایی که من اطلاعات دارم قریب به اتفاق این بچه ها در بزرگسالی به آن هدفی که برایشان درنظر گرفته بودند نرسیده اند. البته نه اینکه استعداد نداشته باشند، اتفاقا استعداد هم داشته اند، ولی به دلیل عدم آمادگی از نظر روحی و روانی به توفیقی نرسیده اند و در بهترین حالت یک فرد معمولی جامعه شده اند.

ورزشکاران حرفه ای هم برای آرات کامنت می گذارند و او را تشویق می نمایند؛ خادم این موضوع را طبیعی می داند: برای هر فردی رفتار و حرکات این بچه جذاب است. حالا آن فرد می تواند از عامه مردم باشد یا مسی و حتی رئیس جمهور یک مملکت. امیدوارم از این حرفم سوءبرداشت نگردد، ولی یک طوطی را درنظر بگیرید که صحبت کردنش جذاب است و مردم برای پرکردن اوقات فراغت و سرگرمی به آن توجه می نمایند و مخاطبش می شوند. به نظرم ایرادی ندارد که مثلا مسی کامنت می گذارد. در اینکه این بچه حرکات جذاب و خارق العاده ای انجام می دهد اصلا بحثی نیست و من هم به عنوان یک فرد عادی او را تشویق می کنم، ولی آن چیزی که من نوشتم درباره آینده این بچه است.

خادم در پاسخ به این سؤال که پدر شما خودش عنوان دار دنیا بوده و اتفاقا شما و برادرتان توانستید عناوین دنیا و المپیک را کسب کنید، چه تدبیری محمد خادم برایتان داشت که حاصل آن چندین مدال دنیا و المپیک شد، گفت: پدر از دوران کودکی همواره خاطرات مربوط به فراز و فرود ورزشی اش را برای ما تعریف می کرد و همین مسئله سبب شده بود ما انگیزه زیادی برای ورزش کردن و قهرمانی داشته باشیم و به نوعی از نظر روحی و روانی آماده بودیم. ولی هر زمان که می خواستیم در سنین پایین ورزش را حرفه ای انجام دهیم، خود پدر مانع می شد. نه اینکه براساس قواعد علمی این ممانعت را انجام دهد بلکه براساس تجربه و حسی که داشت. خود ما ورزش را از 7-6 سالگی آغاز کردیم؛ آن هم به صورت نرمش و حرکات سبک. کشتی را حدودا از 8 سالگی آغاز کردم که حدود 10 سال بعد توانستم به المپیک بروم. برای اینکه شما اصول حرفه ای یک ورزش را یاد بگیرید و تا سطح قهرمانی پیش بروید حداقل به 6 سال زمان نیاز است. باید از نظر روحی و روانی آماده باشید تا بتوانید فشار های مربوط به ورزش قهرمانی را تحمل کنید.

بچه های همانند آرات تعدادشان رو به رشد است و فضای مجازی بستری شده برای درآمدزایی خانواده های این بچه ها، به نظرتان نباید برخوردی جدی با این قبیل افراد انجام گردد؟ خادم در جواب این سؤال گفت: به نظرم فضای مجازی موقعیت کسب و کار بسیار خوبی برای جامعه مهیا نموده که البته با توجه به سرعت اینترنت و مسائل اینچنینی ما در آن بسیار عقب هستیم. در بسیاری از کشور ها که ما باید از آن ها الگوبرداری کنیم، قاعده و قالبی برای این مسائل تعریف شده است. به بچه ها در مهدکودک ها شماره تلفنی یاد می دهند که اگر پدر و مادر برخلاف میل کودک رفتاری را از او بخواهد می تواند تماس بگیرد و اطلاع دهد. این نشان می دهد برای حمایت از بچه ها به چهاردیواری خانه افراد هم ورود نموده اند. اینکه همه چیز را گردن فضای مجازی بیندازیم درست نیست باید نهاد هایی مثل بهزیستی، آموزش و پرورش و حتی شهرداری ها برای حل این موضوعات ورود نمایند. این موضوعات جزو اصول اولیه حقوق شهروندی است. حقوق شهروندی شامل بچه تازه به دنیاآمده می گردد تا پیرزن و پیرمرد ازکارافتاده، که به صورت عمومی باید در کشور ما جا بیفتد. آرات حسینی با 4 میلیون فالوئر هم اکنون به همراه پدرش در کشور انگلیس زندگی می نماید و هر روز تعداد زیادی تبلیغ برای فروشگاه ها، خواننده ها و برند های مختلف را با مدیریت پدرش انجام می دهد.

منبع: همشهری

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11995

به "چرا نگران آرات هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نگران آرات هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید